افغانستان من

اخبار مربوط به افغانستان

افغانستان من

اخبار مربوط به افغانستان

خط لوله گاز ایران تا زمان اتمام کامل تحریم ها علیه این کشور اجرایی نخواهد شد

به گزارش رسانه های پاکستان شاهد خاقان عباسی وزیر نفت پاکستان در سخنانی در مجلس سنای پاکستان اعلام کرد: تا زمانی که تمام تحریم های اعمال شده علیه ایران برداشته نشوند امکان اجرایی شدن خط لوله گاز ایران- پاکستان وجود ندارد و دولت پاکستان در این رابطه با دولت ایران به توافق رسیده است.

وزیر نفت پاکستان در پاسخ به سوال سناتور "جهانزیب جمال الدینی" در خصوص سرانجام خط لوله گاز ایران- پاکستان ضمن ارائه پاسخ گفت: در شرایط کنونی ایران از نظر انجام معاملات با دلار تحریم است و همه شرایط تعریف شده برای اجرایی شدن این پروژه در پاکستان نیز با دلار انجام گرفته است بنابراین تا زمانی که تمام تحریم ها در این رابطه لغو نشود ما قادر به انجام این پروژه نخواهیم بود و تمام هزینه های انجام شده در این رابطه نیز از بین خواهد رفت.
در جلسه مجلس سنای پاکستان همچنین سوالاتی در خصوص قاچاق سوخت از وزیر نفت پاکستان پرسیده شده که وی در پاسخ گفت: واقعیت این است که حجم قابل توجهی از سوخت از طریق قاچاق وارد کشور شده و به صورت آشکارا خرید و فروش می شود. در این رابطه عمده قاچاق سوخت از طریق بلوچستان و از ایران انجام می شود که باعث شده است تا دولت سالیانه تا 500 میلیون دلار متضرر شود. وی افزود: همه ما می دانیم که فروش بدون مجوز تمام سوخت ها غیرقانونی است و مسئولین مقابله با قاچاق سوخت و دستگاه های مربوطه مطابق قانون می توانند با عاملان قاچاق سوخت و عرضه آن در پاکستان مقابله بکنند. شاهد خاقان چوهدری در جلسه سنای پاکستان تاکید کرد که بزودی بخشنامه هایی برای مبارزه دولت های ایالتی برای مبارزه با فروش سوخت های قاچاق در کشور صادر خواهد شد و با این اقدام تا حدود قابل توجهی جلو قاچاق سوخت را خواهد گرفت.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.