افغانستان من

اخبار مربوط به افغانستان

افغانستان من

اخبار مربوط به افغانستان

سفیر عربستان در فرانسه: کشورهای اسلامی انگیزه دفاع از فلسطین و قدس شریف را ندارند

"خالد بن محمد العنقری" سفیر عربستان در فرانسه طی مصاحبه ای با "بی بی سی" در مورد شروع کنفرانس پاریس برای حل اختلافات اسرائیل و فلسطین گفت: عربستان بیشتر از هر وقت دیگری آماده زنده کردن تلاش های راکد شده صلح و ایجاد فضای لازم برای حل بحران میان دو کشور است.

دکتر "عنقری" افزود: عربستان در گذشته برای حفظ منافع مسلمانان درفلسطین تلاش های زیادی در قالب مذاکرات با طرف اسرائیلی انجام داد که طرح عربی صلح میان این دو کشور از نتیایج این مذاکرات بود.
او تاکید کرد این طرح دارای نکات مثبت زیادی بود اما، زمان عملی شدن آن بیشتر ازآنچه مد نظر بود، طولانی شد. این سفیر از اینکه کشورهای اسلامی به ویژه دولت و ملت فلسطین آن آرمان های قبلی برای دفاع از فلسطین و رهایی آن از چنگ صهیونیست ها را  ندارند، اظهار تاسف شدید نمود.
دکتر "عنقری"  در پایان خاطر نشان کرد که با توجه به این شرایط، عربستان دیگر برای اجرای همه بندهای طرح پیشنهادی از جانب پادشاه سابق عربستان مرحوم ملک عبدالله تاکیدی ندارد و بر آن است که در پاریس با همکاری سازمان ملل و اتحادیه اروپا و کشورهای عربی به یک توافق همه جانبه برای حل درگیریهای دو کشور فلسطین و اسرائیل که شروط اسرائیل نیز در آن لحاظ شده، دست یابد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.