افغانستان من

اخبار مربوط به افغانستان

افغانستان من

اخبار مربوط به افغانستان

درخواست صلاح مژیف مفتی جمهوری چچن در منع فعالیت های وهابیت در روسیه

به نقل از شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه ، "صلاح حاجی مژیف " مفتی مسلمانان جمهوری چچن با ضد اسلامی دانستن گروه داعش برای امت اسلام و تاکید بر لزوم اجرای فتوای علمای بزرگ اهل سنت جهان اسلام علیه وهابیت، گفت: این فرقه باید در روسیه ممنوع شود و مسلمانان نیز برای مبارزه با این پدیده متحد شوند.

وی با بیان اینکه منع فعالیت های وهابیت در روسیه برای مسلمانان روسی و این کشور اهمیت بسیاری دارد، گفت: پژوهشگران و علمای اسلامی در کنفرانس اخیر بین المللی مذاهب اهل سنت در گروزنی (پایتخت چچن) فتوای لزوم اعلام ممنوع کردن فرقه وهابیت را در قالب قطعنامه ای خطاب به رئیس جمهوری روسیه تائید کردند.
شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه اعلام کرد: مفتی جمهوری چچن هشدار داد که باورهای فرقه وهابیت در مرکز روسیه و سیبری در حال گسترش است و برای مقابله با این مخاطره ها، مسلمانان روسی باید متحد شوند. مژیف همچنین با انتقاد از رسانه ها و شخصیت هایی که به تروریست ها و اعضای گروه های مسلح القاب مذهبی می دهند، گفت: نباید از واژه های دارای اهمیت مانند جهادیون یا مبارزین برای معرفی تروریست ها بهره گرفت، بلکه آنان شیاطین هستند؛ در حالیکه جهاد رویکردی برای رسیدن به هدفی والا، الهی و انسانی است که از معیارهای اسلام واقعی پیروی می کند. وی تصریح کرد: اکثر قربانیان گروه داعش مسلمانان هستند و این بدان معناست که تروریست ها تمام اصول و قوانین اسلامی را نقض می کنند. آنها اسلام را به عنوان دین بربریت، ظلم، بی عدالتی، شکنجه و خشونت تفسیر می کنند و این یک جرم بسیار بزرگ و جدی علیه واقعیت پاک و منزه اسلام است.
بیش از 200 روحانی بلندپایه از کشورهای مختلف اسلامی از جمله اعضای هیات عالی الازهر مصر در کنفرانس بین المللی سه روزه اهل سنت و جماعت که نیمه اول شهریورماه در پایتخت چچن در منطقه قفقازی روسیه برگزار شد، با صدور فتوا به گونه رسمی اعلام کردند که فرقه وهابیت و سلفی ها جزو مذاهب اهل سنت و جماعت نیست.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.