افغانستان من

اخبار مربوط به افغانستان

افغانستان من

اخبار مربوط به افغانستان

کرزی: هند در تأمین نیازهای نظامی افغانستان جسور باشد

رئیس جمهوری پیشین که به هند سفر کرده است در گفتگو با یک رسانه هندی، از دهلی نو خواست که کمک‌های نظامی بیشتری به افغانستان ارایه کند و در تأمین نیازهای نظامی افغانستان جسور باشد.

«حامد کرزی» افزود: هند نباید نگران خشم احتمالی پاکستان در این زمینه باشد و باید در تأمین تجهیزات دفاعی و سخت‌افزارهای نظامی و آموزش نظامیان افغان سهم بیشتری را برعهده گیرد.
رئیس جمهوری پیشین، از مقام‌های دولت هند خواست که آگاهانه و هوشیارتر عمل کنند و خطاب به آنان گفت که ما نظامیان هندی را در کشور خود نمی‌خواهیم؛ نیروی انسانی از ما و امکانات از شما.
برخی منابع نیز به نقل از رسانه‌های هندی گزارش دادند که کرزی در این گفتگو از اظهارات «نارندرا مودی» نخست وزیر هند مبنی بر نقض حقوق بشر پاکستان در ایالت «بلوچستان» این کشور حمایت کرده است.
رئیس جمهوری پیشین همچنین گفته است که اظهارات نخست وزیر هند را که گفته است ایالت بلوچستان پاکستان از فعالیت گروهای افراطی رنج می‌برند و موجب نگرانی مردم این ایالت شده‌اند، تأیید می‌کند.
به نقل از ایرنا، حامد کرزی در دوران ریاست جمهوری خود فهرستی از نیازهای نظامی افغانستان از جمله هلیکوپتر، تانک و توپ را در اختیار هند قرار داده بود که بخشی از این تجهیزات از جمله چند هلیکوپتر به تازگی در اختیار نیروهای امنیتی افغان قرار گرفته است.
هندوستان پس از آمریکا و ژاپن بزرگترین کمک کننده افغانستان در بخش نظامی و غیرنظامی است.
اوائل امسال، هند با هزینه‌ای حدود ۳۰۰ میلیون دالر، ساخت سد «سلما» در غرب افغانستان را بر روی «هریرود»، تکمیل کرد و به بهره‌برداری رسید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.