افغانستان من

اخبار مربوط به افغانستان

افغانستان من

اخبار مربوط به افغانستان

اردوغان: امیدوارم دیدار با پوتین افق‌های جدیدی را در روابط دوجانبه باز کند

رئیس جمهور ترکیه ابراز امیدواری کرد گفتگوها با همتای روسش موجب گشایش افق‌های جدید در روابط دو کشور شود.

رجب طیب اردوغان در مصاحبه با خبرگزاری روسی تاس اعلام کرد :« به اعتقاد من گفتگوهای روزهای آینده من با پوتین، صفحه جدیدی را در روابط دو جانبه ترکیه و روسیه باز خواهد کرد. »

خبرگزاری تاس به نقل از اردوغان نوشت «دیدار وی از روسیه تاریخی و سرآغازی جدید در روابط دو کشور خواهد بود.»

وی به خبرگزاری تاس گفت :«به اعتقاد من گفتگوهایم با رئیس جمهور کشور دوست روسیه افق های تازه‌ای را در روابط دوجانبه دو کشور باز خواهد کرد.»

رئیس جمهور ترکیه در عین حال تاکید کرد بدون مشارکت و حضور روسیه حل بحران سوریه غیر ممکن است.

با آغاز بحران داخلی در سوریه، ترکیه و روسیه موضع متفاوت و متضادی را درباره مناقشه این کشور اتخاذ کردند ؛ مسکو از بشار اسد رئیس جمهور سوریه حمایت می کند و در مقابل ترکیه خواهان برکناری بشار اسد از قدرت است .

اردوغان برای دیدار با همتای روس خود روز سه شنبه راهی این کشور می شود .

اردوغان و پوتین در دیدار روز سه شنبه در سن پترزبورگ درباره موضوعات مختلف مانند جنگ در سوریه ، تجارت ، انرژی و از سرگیری پرواز های روسیه به ترکیه گفتگو خواهند کرد.

رؤسای جمهور دو کشور در حالی با هم دیدار خواهند کرد که پس از کودتای نظامی نافرجام اخیر در ترکیه، که 230 کشته برجا گذاشت،‌ روابط ترکیه و غرب به تیرگی گروید.

ترکیه کشورهای غربی را به ابراز نگرانی درباره اتفاقات و حوادث پس از کودتا در این کشور (بازداشت عاملان و حامیان کودتا) نسبت به خود کودتای خونین در ترکیه متهم می کند.

گفتگوهای اردوغان و پوتین در شهر سن پترزبورگ روسیه با هدف پایان دادن به تنش در روابط آنکارا و مسکو که در پی اقدام ترکیه در سرنگونی یک فروند جنگنده سوخوی روسیه در نزدیک مرزهای سوریه در نوامبر گذشته بوجود آمد ، صورت می گیرد .

در پی اقدام ترکیه در سرنگونی جنگنده سوخوی روسیه، روابط دو کشور تیره شد؛ روسیه تحریم‌های تجاری بر ضد آنکارا اعمال کرد و در پی آن شمار گردشگران روسیه به ترکیه در شش ماه اول سال 2016 به میزان 78 درصد کاهش یافت.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.