افغانستان من

اخبار مربوط به افغانستان

افغانستان من

اخبار مربوط به افغانستان

همکاری مشترک عربستان و اسرائیل در عملیات عاصفه الحزم

پس از حرمین شریفین، عربستان امنیت مرزهای جنوب خود را به اسرائیل سپرد.

یک سند محرمانه از فرمان وزیر دفاع عربستان به فرمانده منطقه جنوبی مبنی بر انعقاد قرارداد با شرکت "مجال گروپ 4" برای دفع هجوم حوثی ها پرده برداشت که به موجب این قرارداد، شرکت مجال گروپ 4 موظف می شود تا مناطق جنوبی را بمب گذاری کرده و در هنگام عقب نشینی نیروهای عاصفة الحزم از مناطق مرزی، آنها را از راه دور منفجر کند.
از این سند اینگونه برداشت می شود که عربستان سعودی با توجه به شکست نیروهایش در جنگ ناجوانمردانه علیه یمن و همچنین عدم موفقیتش در شکل دهی یک ائتلاف بین المللی موثر بر علیه حوثی ها، و با توجه به این که شهرهای مرزی اش توسط خمپاره ها و موشک های یمنی ها تهدید می شد، مسئولیت بمب گذاری و مین گذاری مرزهای جنوبی را در قراردادی به ارزش 45 میلیون دلار به شرکت "مجال گروپ فور" که یک شرکت اسرائیلی است، واگذار کرده است.
گفتنی است که این شرکت وابسته به شرکت "G4S" اسرائیلی می باشد و وظیفه اش امور امنیتی از جمله انفجار مناطق بمب گذاری و مین گذاری شده از راه دور می باشد که این انفجارها در یک اتاق عملیاتی نزدیک مرز و به دور از درگیری ها و به محض انجام هرگونه هجومی از سوی دشمن به ساختمان ها، منازل یا ماشین ها می باشد. این شرکت دارای شعباتی در چند شهر سعودی بوده و شعبه اصلی آن نیز در جده است که محول شدن امنیت حرمین شریفین به آن در سالهای گذشته، جنجال بزرگی را در میان علمای مسلمان به پا کرده بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.