افغانستان من

اخبار مربوط به افغانستان

افغانستان من

اخبار مربوط به افغانستان

دستگیری یکی از اعضای تیم انصارالله بنگلادش

در جریان سرکوب گسترده مظنونین به افراطی¬گری توسط دولت بنگلادش، یکی از افراد مرتبط با گروه تکفیری انصارلله بنگلادش دستگیر شد.

به نقل از پلیس بنگلادش، روز پنجشنبه 16 ژوئن 2016 (27 خرداد 1395) یکی ازافراطیون اسلام¬گرا در ارتباط با حمله به یک ناشر که سال گذشته اتفاق افتاد، دستگیر شد. پلیس از این دستگیری به عنوان یک موفقیت مهم در تحقیقات خود در رابطه با حملات تروریستی صورت گرفته در این کشور یاد کرد. سومان حسین پاتواری ، 20 ساله، اواخر روز چهارشنبه به اتهام حمله¬ صورت گرفته در ماه اکتبر در پایتخت، که منجر به زخمی شدن یک ناشر، احمدور رشید توتال و دو فرد دیگر شد، بازداشت گردید. این دستگیری در جریان سرکوب گسترده ای که دولت از روز جمعه هفته گذشته علیه تکفیری ها آغاز نموده و طی آن بیش از 11000 هزار نفر از مردم و 176 تکفیری دستگیر شده¬اند، صورت گرفت. به گفته منیرالاسلام، فرمانده واحد ضد تروریسم پلیس، پاتواری از اعضای وابسته به گروه انصارالله بنگلادش بوده و به حمله به این ناشر اعتراف نموده است. وی به خبرنگاران گفت، دستگیری پاتواری موفقیت مهمی در سرکوب رهبری انصارلله که در چندین حمله تروریستی نقش داشته است، می باشد.
سال گذشته، سه مهاجم با استفاده از قمه و ساطور به توتال، یک وبلاگ نویس سکولار و یک شاعر در یک دفتر انتشارات حمله کرده و پس از اینکه آن ها را به شدت زخمی کردند، از محل متواری شدند. انتشارات متعلق به توتال در آن سال یک کتاب جنجالی با نویسندگی یک فرد لائیک به نام آویجیت روی، را به چاپ رسانده بود. این نویسنده در اوایل سال بیرون از یک نمایشگاه کتاب به قتل رسید. در همان روز توتال نیز مورد حمله قرار گرفته و یک ناشر سکولار دیگر نیز در دفتر کارش نزدیک دانشگاه داکا به قتل رسیده بود. گروه موسوم به انصارالاسلام که شاخه ای از القاعده در شبه قاره هند است، مسئولیت هر دو حمله را بر عهده گرفت. در همین حال سخنگوی پلیس ، روز پنجشنبه در گفتگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که تیم انصارلله بنگلادش و انصارالاسلام هر دو یک گروه هستند. وی همچنین گفت نه انصارالاسلام و انصارلله هیچ گونه ارتباط اثبات شده ای با شبکه بین المللی القاعده ندارند.
بنگلادش به علت موج حملاتی که در هفته های اخیر به اقلیت های مذهبی، سکولار ها و فعالان لیبرال انجام شده، در وضعیتی وخیم قرار گرفته است. به دنبال فشارهای بین المللی، شیخ حسینه نخست وزیر بنگلادش قول داده است تا همه قاتلان را دستگیر کند.

ملاحظه: در جریان مجموعه حملات صورت گرفته توسط تکفیری ها، اوایل این ماه یک روحانی هندو در حالی که سرش تقریبا از بدنش جدا شده بود، در یک مزرعه برنج پیدا شد. همچنین یک کارگر صومعه هندوها و یک خوار و بارفروش مسیحی نیز به قتل رسیدند. روز چهارشنبه 15 ژوئن (26 خرداد) نیز در آخرین مورد از حمله های سریالی صورت گرفته به اقلیت های مذهبی و سکولارها در بنگلادش، یک معلم کالج هندوها مورد حمله قرار گرفت. ریپون چاکرابورتی، معلم ریاضی، روز چهارشنبه درب منزلش در ماداریپور 70 کیلومتری داکا، توسط سه فرد با ضربات چاقو از ناحیه سر و گردن، مورد حمله قرار گرفته و به شدت زخمی شد. در طول سه سال گذشته، حدود 50 نفر در بنگلادش به قتل رسیده¬اند که داعش و القاعده مسئولیت بسیاری از این قتل ها را بر عهده گرفته¬اند، اما پلیس و دولت همچنان معتقدند که نیروهای تکفیری بین المللی در این کشور حضور ندارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.