افغانستان من

اخبار مربوط به افغانستان

افغانستان من

اخبار مربوط به افغانستان

درخواست استعفای نواز شریف توسط عمران خان

بنا به گزارش رسانه های پاکستان در روز29/03/1395 (18 ژوئن 2016)، عمران خان شنبه 29 خرداد95 در کنفرانس مطبوعاتی خود که در شهر سیالکوت انجام گرفت، درخصوص اسناد منتشره پاناما و نواز شریف بیان کرد: با استعفای نخست وزیر نواز، هیچ خطری کشور را تهدید نخواهد کرد.

عمران خان رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان در گفتگو با رسانه ها بیان کرد: "پس از انتشار اسناد پاناما نخست وزیر ایسلند از سمت خود استعفا داد و در آن کشور دموکراسی به قوت خود باقیست اما در پاکستان اوضاع به گونه ای دیگر است و مشخص نیست که چرا عده ای سعی دارند بر وجود دموکراسی تاکید کنند؟" وی در ادامه تصریح کرد: "برهمگان مبرهن است که اعضای خانواده نواز شریف متهم به پولشویی هستند، کمپانی های آف شور زیادی متعلق به این خانواده است و اسامی آنها در اسناد پاناما منتشر شده است. خوشبختانه این اسناد(پاناما)، ساخته و پرداخته سران سیاسی داخل کشور نیست بلکه در سطح بین المللی و توسط مراکز شناخته شده اعلام شده است . دولت در تلاش است که نام نواز شریف را از بین اسامی متعددی که در اسناد پاناما منتشر شده، خارج کند. اگر دولت اشتباهی نکرده و پرونده اش پاک است چرا از تبیین >> شروط بررسی اسناد پاناما (TOR) << ترس دارد. حال انکه اگر شروط بررسی اسناد هر چه سریعتر مشخص نگردد؛ پرونده به کمیسیون انتخابات و دادگاه عالی برده خواهد شد، و با شرایط فعلی ابقای نواز شریف در سمت نخست وزیری کار دشواری خواهد بود." وی در ادامه افزود: " البته احتمال وقوع حکومت نظامی در کشور بسیار کم است اما اگر تنشی هم بوجود بیاید مسئول اصلی آن نواز شریف و حزب مسلم لیگ(ن) خواهد بود."
رهبرحزب تحریک انصاف پاکستان اذعان داشت: "مسلم لیگ(ن) باید شخص دیگری را به عنوان نخست وزیر جایگزین کند اما اگر مسلم لیگ، نواز شریف را به عنوان تنها گزینه حزب و پادشاه خود قلمداد می کند، مطمئناً این بار خطر نه برای دموکراسی، بلکه متوجه حزب نیز خواهد شد." عمران خان افزود، در آینده ی نزدیک، این خطر می تواند متوجه دادگاه، کمیسیون انتخابات و مردم باشد. وی درخصوص پرونده فساد مالی خانواده نواز شریف نیز بیان کرد: "اگر جلوگیری از فسادهای میلیاردی امکان پذیر نیست پس چگونه با فسادهای کوچکتر مقابله می کنید و مجرمانی از اقشار ضعیف جامعه را روانه زندان می کنید؟". همچنین رهبر حزب تحریک انصاف از دادگاه عالی درخواست کرد تا به پرونده ی فسادهای ملی با دقت بیشتری رسیدگی شود.
عمران خان مدعی شد که در سال 2013 تقلب تاریخی رخ داده است که حتی تاکنون تعداد 5 صندوق آرای مفقودی، یافت نشده و این تقلب متوجه کمیسیون انتخابات، شخص خواجه آصف و تعداد 4 نفر از کارمندان بازنشسته کمیسیون نیز می باشد. وی همچنین دولت حاکم را مافیا خوانده و بیان کرد با وجود آنها هیچگونه آینده روشنی برای کشور نمی توان متصور بود.
عمران خان در پاسخ به سوالی درباره بیمارستان فوق تخصصی شوکت خانم گفت: این بیمارستان خیریه توسط مردم احداث شده است و اگر فسادی درخصوص این بیمارستان ثابت شود، سیاست را برای همیشه رها خواهم کرد.
در پایان مصاحبه عمران خان حمایت همه جانبه خود را از تجمع اعتراضی طاهرالقادری درخصوص حادثه مادل تاون اعلام نمود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.