افغانستان من

اخبار مربوط به افغانستان

افغانستان من

اخبار مربوط به افغانستان

کمک 60 میلیون دلاری عربستان به پاکستان

به گزارش وب سایت thefortress، عربستان سعودی به خاطر بلایای طبیعی در پاکستان، کمک 60 میلیون دلاری به اسلام آباد اختصاص می دهد. حدود یک ماه پیش مورخ 20 می 2016، گروه امداد رسانی ملک عبدالله برای مردم پاکستان (KARCFP) به سرپرستی دکتر "خالد آل عثمانی " به پاکستان سفر کرد و با حضور "عبدالله علی زهرانی " سفیر عربستان سعودی در این کشور، ضمن ملاقات با وزیر فدرال ایالات و مناطق مرزی ژنرال "عبدالقادر بلوچ"، همکاری دو کشور برای پروژه های بازسازی در پاکستان و کمک به بازماندگان و مردم حادثه دیده از بلایای طبیعی اعلام شد.

سفیر عربستان در اسلام آباد گفت: ما بسیار خوشحال هستیم که می توانیم به برادران پاکستانی خود کمک کنیم و این ابتکاری از سوی پادشاه عربستان است. ما در مرحله اول مبلغ 20 میلیون دلار را برای پروژه های زیرساختی و نوسازی در مناطق محروم و آسیب دیده ناشی از سیل و زمین لرزه اختصاص می دهیم. تحت رهبری خادم الحرمین ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود، مردم عربستان سعودی همواره در کنار برادران پاکستانی خود ایستاده اند و خواستار تعمیق روابط، دوستی متقابل و پیوندی محکم می‏باشند . عربستان سعودی، حامی بزرگ پاکستان در ارائه کمک‏های بشردوستانه و خصوصا فجایع انسانی و بلایای طبیعی حتی در سراسر جهان است . بدون کمترین خواسته متقابل و یا هرگونه تبعیض مذهبی، قومی و قبیله ای. سفیر عربستان تصریح کرد: روابط ما با پاکستان متمایز از دیگر کشورهاست و این یک افتخار بزرگ برای دولت عربستان در موقعیت منطقه ای و گسترش دوستی است. ما برادران مسلمان پاکستان را در زمان های سخت همراهی خواهیم کرد و ریاض ثابت کرده که دوستی برای تمام فصول و در همه شرایط برای اسلام آباد است و در سال های آینده نیز بیشتر تقویت خواهد شد. عبدالله علی زهرانی در پایان گفت: ما در گذشته با شما(پاکستان) بوده ایم، امروز در کنار شما هستیم و برای فردا در پشت شما ایستاده ایم.
دکتر خالد آل عثمانی مدیر گروه امداد رسانی ملک عبدالله برای مردم پاکستان(KARCFP) نیز گفت: عملیات امداد رسانی در مناطق حادثه دیده از سیل و زلزله در پاکستان جزء اولویت های کمپین (KARCFP) است و با توجه به تخریب ناشی از بلایای طبیعی، پادشاه سعودی دستور فوری نجات، کمک های اضطراری، فعالیت های توانبخشی و بازسازی مناطق آسیب دیده پاکستان را داده اند.
وزیر فدرال ایالات و مناطق مرزی ژنرال عبدالقادر بلوچ با قدردانی از اقدامات و تلاش های دولت عربستان سعودی در ارائه کمک و پشتیبانی از آسیب دیدگان بلایای طبیعی پاکستان گفت: تقریباً 2.5 میلیون نفر در نواحی قبایلی فدرال آواره نشین هستند و بیش از نیمی از مناطق زندگی آنها ویران شده است. اما با کمک پادشاه عربستان، دولت در حال ساخت مدارس، تأمین آب و مواد غذایی، و دیگر امکانات اولیه برای زندگی مردم آسیب دیده در نواحی فبیله نشین فدرال و حتی دیگر مناطق پاکستان است.
ملاحظه: وب سایت morr.gov.af/fa/news : موسسه خیریه "لجنته الاغاثه" عربستان سعودی، به ارزش 5 میلیون دلار در جریان سال های 2016 و 2017 ، برای مهاجرین افغان در پاکستان کمک کرده است. به اساس گزارش امور مهاجرین و عودت کننده گان مقیم ایالت خیبر پختونخوا ، به منظور آغاز برنامه کمک های مذکور، جلسه ای مورخ 28 می 2016 در سفارت عربستان سعودی در اسلام آباد دایر شد، هدف از این نشست که سفیر عربستان سعودی، وزیر اعلی پاکستان و برخی مسولین دیگر در آن شرکت داشتند، آغاز این برنامه در کمپ مهاجرین افغان در پاکستان بود. موسسه خیریه سعودی در سال 2013 پروژه توزیع 50 هزار کارتن مواد خوراکی را به ارزش 7 میلیون ریال برای مهاجرین افغان آغاز نمود و هنوز ادامه دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.