افغانستان من

اخبار مربوط به افغانستان

افغانستان من

اخبار مربوط به افغانستان

رویترز: شکست اوباما برای کناره گیری بشار اسد سبب سرخوردگی اروپایی ها شده است

رویترز به نقل از مقامات دیپلماتیک نوشت ناکامی دولت آمریکا برای کناره گیری بشار اسد از قدرت، اروپایی ها را سرخورده کرده است.

خبرگزاری رویترز به نقل از برخی مقامات دیپلماتیک گزارش داد شکست دولت باراک اوباما در راضی کردن روسیه به لزوم کناره گیری بشار اسد از قدرت در سوریه، سبب ناامیدی و سرخوردگی اروپایی ها شده است.

رویترز در ادامه نوشت: برخی دیپلمات ها و تحلیلگران عنوان می کنند ممکن است آمریکا در برآوردهای خود در خصوص تمایل روسیه برای ماندن بشار اسد در قدرت دچار اشتباه شده باشد. رویترز به نقل از "فیلیپ گوردون،" دستیار سابق اوباما در امور امنیت ملی نوشت: بسیاری در برآوردهای خود در خصوص تصمیم روسیه برای ممانعت از سقوط رژیم سوریه اشتباه کردند. بسیار واضح است که آنها آمادگی ندارند اجازه چنین کاری را بدهند.

پیش از نشست بین المللی برای حمایت از سوریه در وین که درآن 17 کشور حضور دارند و امروز برگزار خواهد شد، یک دیپلمات برجسته سازمان ملل که نخواست نامش فاش شود، گفت: اروپایی ها به همکاری آمریکا و روسیه بسیار به دیده تردید نگاه می کنند.

وی در ادامه افزود: راه های مبتکرانه زیادی برای انتقال قدرت، کناره گیری اسد و آغاز مذاکرات وجود دارد؛ اما ما حتی به بررسی این موارد با سوری ها نزدیک نشده ایم. چرا که آمریکا و روسیه برای پر کردن شکاف همکاری ها تلاش کردند؛ اما شکست خوردند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.