افغانستان من

اخبار مربوط به افغانستان

افغانستان من

اخبار مربوط به افغانستان

گسترش بحران در پاکستان درصورت عدم استعفای نواز شریف

بنا به گزارش روزنامه نوای وقت مورخ 15 می 2016(26) ؛ افتخار محمد چودری رهبر حزب تازه تاسیس دموکراتیک قضات و رئیس سابق دادگاه عالی پاکستان؛ پس از نشست درون حزبی و در گفتگو با رسانه ها، ضمن اینکه خواستار استعفای نخست وزیر نواز شریف شد، بیان کرد:

"اگر نخست وزیر استعفا نکند در آینده نزدیک شاهد گسترش تنش های سیاسی خواهیم بود، بنابراین نواز با وجود دراختیار داشتن اکثریت کرسی های مجلس می بایست شخص دیگری را به جای خود معرفی کرده و سمت نخست وزیری را به وی محول کند." افتخار چودری در نشست درون حزبی تصریح کرد درحالی که نخست وزیر نواز شریف متهم به پولشویی است اما با این وجود همچنان در سمت خود قرار دارد و اگر چنین اسنادی(پاناما) علیه هر نخست وزیر دیگری در دنیا افشاء شده بود مطمئناً استعفا می کرد. از سوی دیگر مسئله شروط و روش های بررسی اسناد مرجع (TOR) هنوز به صورت حل نشده باقی مانده و حل و فصل این موضوع مستلزم وحدت و هماهنگی ملت و احزاب مختلف کشور می باشد، درغیر این صورت دولت بر تمامی منابع تسلط پیدا خواهد کرد. وی پس از نشست خود و در مصاحبه با رسانه ها افزود دولت با طولانی کردن زمان رسیدگی به اسناد فساد مالی نخست وزیر و افراد وابسته به وی و معطل نگه داشتن پرونده، فرصت بیشتری برای اقتدار پیدا می کندو به بهانه ایجاد رفاه و آسایش حق بیشتری از مردم چپاول خواهد کرد. افتخار چودری همچنین اذعان داشت هدف از تشکیل دولت صرفا برآورده کردن نیازهای نخست وزیر نیست و معنای جمهوریت تنها با نام نواز شریف تکمیل نمی شود بلکه در نبود وی نیز چرخ مملکت داری خواهد چرخید بنابراین نواز شریف می بایست هرچه سریعتر استعفا کرده و شخص دیگری را برای سمت نخست وزیری پیشنهاد دهد، چراکه ابقای وی اوضاع کشور را با بحران جدی مواجه خواهد کرد. افتخار چودری در ادامه با فئودالی خواندن تمام احزاب سیاسی بیان کرد تمام احزاب با راه اندازی مافیا، دزدی های مالیاتی و وجود اعضایی که دارای فسادهای مالی می باشند هیچگاه خواهان رسیدگی دقیق و بدون ترحم دادگاه عالی نخواهند بود، لیکن ما خواهان رسیدگی دقیق و بدون کوچکترین ترحم به اسناد فسادهای مالی شخصیت ها هستیم وامیدواریم دادگاه عالی بدون مصلحت اندیشی قضاوت خوبی درخصوص این پرونده ها ارائه دهد. وی در ادامه بیان کرد نواز شریف باید در صحن مجلس ملی حاضر شده و پاسخگو باشد که تمام پول هایی که از مملکت خارج کرده در چه زمینه ها و تحت چه عناوینی سرمایه گذاری نموده است و در صورت بی گناهی وی، لزومی به این همه ترس و عدم حضور در مجلس ملی نیست.
ملاحظه: پس از انتشار مستندات اسناد پاناما توسط شرکت حقوقی موساک فونسکا نام فرزندان نواز شریف در این لیست قرار گرفت. در این گزارش اعلام شده بود که فرزندان نواز شریف در خارج از پاکستان سرمایه گذاری کلانی انجام داده اند و دارای شرکت های هستند. انتشار این خبر خشم احزاب مخالف دولت پاکستان بویژه عمران خان رهبر حزب انصاف پاکستان را برانگیخت و در واکنش به این موضوع تظاهرات اعتراض آمیزی بر علیه نواز شریف در پاکستان برگزار شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.