افغانستان من

اخبار مربوط به افغانستان

افغانستان من

اخبار مربوط به افغانستان

برای جنگ با طالبان، منتظر اجازه کسی نمی ‌مانیم!

محمداسماعیل خان، وزیر پیشین انرژی و آب کشور و از رهبران جهادی در غرب افغانستان خطاب به رییس جمهور گفت که برای مقابله با نا امنی‌ منتظر اجازه کسی نمی‌ماند.

او که در مراسم تجلیل از سالروز ۲۹ حمل در میان هزاران تن از مردم ولایت هرات صحبت می‌کرد، گفت: " این را باید همه بدانند که مردم هرات و در کل غرب افغانستان فرصت این را نمی‌دهند که حوادثی مانند رویداد سقوط قندوز و دیگر ولایات نا امن، بر سر مردم این حوزه کشور بیافتد و مجاهدین زیادی آماده برای مقابله هستند".
 وی در میان صحبت‌های خود، طالبان را اجیر کشورهای خارجی و به خصوص پاکستان دانست که برای ریختاندن خون مردم افغانستان سر بیرون کرده‌اند.
محمد اسماعیل خان گفت: بیشترین استفاده از پیروزی مردم افغانستان در برابر رژیم شوروی را کشورهای غربی و آسیای میانه برده ‌اند؛ اما همین‌ها بیشترین ضرر را به افغانستان رساندند.
به بیان وی؛ با شکست شوروی، کشورهای زیادی در دنیا از خطر این ابرقدرت رهایی پیدا کردند؛ ولی در این میان مردم افغانستان بودند که خون دادند و در حال حاضر هم به خاطر همین دشمنان، در مشکلات به سر می‌برند.
این فرمانده و رهبر جهادی در کنار این، عملکرد اخیر طالبان را به خاطر اینکه بر علیه مجاهدین اعلام جهاد داده‌اند را محکوم کرده و گفت: طالبان به صورت مستقیم سربازان اجیر پاکستان هستند و باید بدانند که چه کسانی در برابر رژیم شوروی به پیروزی رسیدند.
او تصریح کرد که مجاهدین به صورت کامل آمادگی این را دارند تا در برابر هرگونه نا امنی ایستادگی کنند و جوانان، پیران و در کل مردم غرب کشور به صورت درست و منظمی حاضر برای مقابله با ناامنی‌ها شده‌اند.
وزیر پیشین انرژی و آب کشور در صحبت‌هایش تاکید کرد: " مردم هرات در زمان حضور شوروی‌ از هیچ کس اجازه جهاد را نگرفتند و بر اساس حکم خدا به مقابله ایستادند و امروز هم از کسی اجازه نخواهند گرفت".
مخاطب اسماعیل خان از این صحبت‌ها شخص رییس جمهور افغانستان بود.
اسماعیل خان همچنان به محمد اشرف غنی توصیه کرد که برای نجات کشور از مجاهدین مشورت بخواهد و نگذارد که مردم دوباره دچار سختی‌ها و جنگ‌ها شوند.
وی از مردم خواست تا از نیروهای امنیتی، دولت و نظام افغانستان حمایت کنند.
به نوع خود صحبت‌های امروز محمد اسماعیل خان نسبت به سخنرانی های گذشته‌اش، لحنی داغ‌تر داشت.
در روز ۲۹ حمل سال ۱۳۷۱، مجاهدین هرات به رهبری محمداسماعیل خان نظام کمونیستی وقت را شکست داده و کنترل این ولایت را به دست گرفتند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.