افغانستان من

اخبار مربوط به افغانستان

افغانستان من

اخبار مربوط به افغانستان

دانش: نبود برق در بامیان بی توجهی آشکار است

شماری از نمایندگان اقشار مختلف مردم بامیان با سرور دانش معاون دوم رییس جمهور دیدار کردند و نگرانی های جدی مردم آن ولایت از افزایش ناامنی ها در مسیر راه پروان، بامیان و دیگر خواسته های شهروندان بامیان را مطرح کردند.

به نقل از دفتر ارتباطات سرور دانش، دیدار کنندگان به توجه جدی حکومت در رفع این مشکل تاکید کردند و گفتند: تامین امنیت شهروندان از مکلفیت های اساسی حکومت است و شهروندان بامیان به دلیل نبود امنیت در مسیر راه های مواصلاتی منتهی به آن ولایت، به شدت دچار مشکل اند.

متقابلا معاون رییس جمهور، با اشاره به اینکه در جریان جزییات مشکلات و نیازمندی های مردم بامیان قرار دارد گفت: با وجود مشکلاتی که در ولایت بامیان و مناطق اطراف آن هست، باشندگان آن مناطق در بخش های مختلف به دستاوردهای بسیاری دست یافته اند.

وی گفت: برخورد مردم آن ساحات با دولت، حکومت و سیاست، بیانگر فرهنگ و طرز تفکر مردم مناطق مرکزی است. به گفته دانش، بامیان سمبلی است برای جمع کثیری از مردم افغانستان که در جغرافیای مرتبط به هم زندگی می کنند و طرز دید آنان نسبت به سیاست و حکومت باید تقویت شود.

دانش در پیوند به خواست مردم بامیان در تامین امنیت راه های مواصلاتی منتهی به آن ولایت گفت: یک روز بعد از اعتراض مردم در پیوند به نا امنی های اخیر، این موضوع را در جلسه شورای امنیت مطرح کردم، خوش بختانه وضعیت در مسیر راه بامیان، میدان بهتر شده و تدابیر بهتری در دست گرفته شده است و در همان جلسه شورای امنیت وزارت داخله ملکف شد که به مشکلات موجود در مسیر راه پروان، بامیان نیز رسیدگی کند و ما این مورد را از نزدیک پیگیری می کنیم.

معاون رییس جمهور اعمار جاده های مواصلاتی دره صوف، یکاولنگ و دوشی، بامیان را از برنامه های عملی حکومت برای انکشاف و توسعه در بامیان و مناطق مرکزی عنوان کرد و گفت که کار عملی این پروژه ها در سال آینده شروع خواهد شد.

وی در باب پروژه توتاپ و ضرورت انرژی برق در بامیان گفت: نبود انرژی برق در بامیان و دیگر مناطق مرکزی یک بی توجهی آشکار است و از همین جهت به وزارت انرژی و آب و ریاست برشنا دستور داده شده است تا ماسترپلان انرژی برق را بازنگری کنند.

به گفته معاون رییس جمهور، بزودی در مورد پروژه توتاپ تصمیم گرفته خواهد شد و یک کمیته تکنیکی موظف نظر داده است که عبور این پروژه از طریق بامیان بهتر است و برای تامین انرژی برق در بامیان راه های دیگری نیز تحت بررسی قرار دارد.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.