افغانستان من

اخبار مربوط به افغانستان

افغانستان من

اخبار مربوط به افغانستان

پوتین: توافق آتش‌بس می‌تواند به خونریزی در سوریه پایان دهد

رییس‌جمهوری روسیه اعلام کرد، توافق آتش‌بس در سوریه گامی واقعی است که می‌تواند خونریزی در این کشور را متوقف کند.

 به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کرملین جزئیات طرح آتش‌بس در سوریه را که میان مسکو و واشنگتن مورد توافق قرار گرفته است، منتشر کرد. دو کشور برای دستیابی به این توافق دوره‌های متعددی از مذاکرات محرمانه را پشت سر گذاشته‌اند.

ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهوری روسیه درباره طرح آتش‌بس در سوریه گفت که این طرح گامی واقعی برای متوقف کردن خونریزی‌ها در سوریه است.

در همین حال، رییس‌جمهوری روسیه با باراک اوباما، همتای آمریکایی خود تلفنی گفت‌وگو کرد. در این گفت‌وگوی تلفنی پوتین تاکید کرد که همکاری میان مسکو و واشنگتن می تواند نمونه‌ای موفق از تلاش‌ها برای مبارزه با تروریسم باشد.

وی افزود: روسیه هر آنچه را که لازم باشد، انجام خواهد داد تا از اجرای این آتش‌بس اطمینان حاصل شود.

رییس‌جمهوری روسیه با اشاره به این که کشورش با دولت سوریه همکاری خواهد کرد، گفت که انتظار دارد طرف آمریکایی گروه‌های مخالف سوری را برای احترام و اجرای این توافق متقاعد کند.

پوتین تاکید کرد: ما همکاری‌های لازم را با دمشق و دولت مشروع سوریه خواهیم داشت و روی آمریکا نیز این گونه حساب می‌کنیم که همین رویکرد را در قبال هم‌پیمانان خود داشته باشد.

پوتین همچنین گفت که انتظار دارد کشورهای منطقه خلیج فارس نیز از اجرای این توافق حمایت کنند.

در همین حال جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید تماس تلفنی اوباما و پوتین را تایید کرد و در زمینه توافق اخیر آتش‌بس در سوریه گفت: این فرصتی است که به وجود آمده و ما امیدواریم تمامی جناح‌ها از آن استفاده کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.