افغانستان من

اخبار مربوط به افغانستان

افغانستان من

اخبار مربوط به افغانستان

رژیم صهیونیستی، 115 بمب هسته ای و 660 کیلو پلوتونیم غنی شده دارد

بر اساس بررسی های موسسه علوم و امنیت بین الملل، رژیم صهیونیستی در 50 سال، 660 کیلوگرم پلوتونیم، غنی سازی کرده است.

روزنامه صهیونیسیتی جروزالم پست نوشت: بررسی های موسسه علوم و امنیت بین الملل حاکی از آن است که اسرائیل در 50 سال، 660 کیلوگرم پلوتونیم غنی سازی کرده است.

این روزنامه صهیونیستی در پایگاه اینترنتی خود و در گزارشی به قلم یوسی ملمان افزود: این موسسه، که مقر آن در آمریکا است، برآورد کرده که اسرائیل در سال 2014، 115 بمب هسته ای در اختیار داشته است.

 این بررسی را که بخشی از یک مطالعه جامع در مورد میزان پلوتونیم موجود در جهان است، دیوید آلبرایت، بنیانگذار این موسسه کرده است.

بر اساس این تحقیق، برای ساخت یک بمب هسته ای به 3 تا 5 کیلوگرم پلوتونیوم نیاز است.

برآورد آلبرایت درمورد تعداد بمب هایی که رژیم صهیونیستی در اختیار دارد، با مطالعات قبلی متفاوت است. بر اساس افشاگری های موردخای وانونو، تکنسین سابق تاسیسات هسته ای دیمونا، این رقم 200 بمب برآورد شده بود. موسسه صلح سوئد هم تعداد بمب های اسرائیل را 80 عدد تخمین زده بود.

در تحقیقات آلبرایت تردیدهای قبلی که سلاح های هسته ای رژیم صهیونیستی در نزدیکی حیفا در شمال اسرائیل تولید می شود، مورد تایید قرار گرفته است.

به گفته آلبرایت، رزیم صهیونیستی علاوه بر موشک های بالستیک اریحا، به تولید موشک های کروز، که قابلیت حمل کلاهک هسته ای دارند، و یک هواپیما، که می تواند سلاح های هسته ای را حمل کند، پرداخته است.

وی تاکید کرده است رژیم صهیونیستی احتمالا فن آوری پرتاب موشک از روی زیردریایی های خود را نیز دراختیار دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.