افغانستان من

اخبار مربوط به افغانستان

افغانستان من

اخبار مربوط به افغانستان

سه نظامی اوکراینی کشته شدند

سخنگوی شورای امنیت ملی و دفاعی اوکراین اعلام کرد: در 24 ساعت گذشته سه نظامی اوکراینی در مناطق درگیری در شرق این کشور کشته و 17 نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری روسیا سگودنیا، آندره لیسنکو روز یکشنبه در کی یف به خبرنگاران گفت: در جریان درگیری ها در مناطق مناقشه سه نظامی اوکراینی کشته و 17 نفر مجروح شده و 2 نظامی روس هم اسیر شدند.

سخنگوی شورای امنیت ملی و دفاعی اوکراین خاطرنشان کرد: بیشترین کشته ها و مجروحان نیروهای اوکراینی در روستای لوزووه در نزدیکی سویتلودارسک براثر شلیک های خمپاره بود که به دنبال آن 2 نظامی اوکراینی کشته شدند.

وی افزود: سومین نظامی در نزدیکی چتچاستیا کشته شد.

این شهر تحت کنترل نیروهای دولتی و در 15 کیلومتری مقر شبه نظامیان لوگانسک واقع شده است.

لیسنکو گفت: شورشیان به ویژه در منطقه گورلیوکا در استان دونتسک فعال هستند و در این منطقه توپخانه خود را متمرکز کرده اند و از آنجا مواضع نیروهای اوکراینی را گلوله باران می کنند.

مقام اوکراینی در حالی نیروهای شبه نظامیان را به حمله به مواضع ارتش اوکراین متهم کرد که ادوارد باسورین سخنگوی شبه نظامیان دونتسک از نقض 18 مورد آتش بس به وسیله نیروهای اوکراینی خبر داد.

وی افزود: نیروهای اوکراینی در شبانه روز اخیر چند منطقه استان دونتسک از جمله بخش شیروکینو را گلوله باران کردند.

در یک سال اخیر نیروهای اوکراینی برای سرکوبی شبه نظامیان طرفدار روسیه در استان های دونتسک و لوهانسک چند رشته عملیات نظامی اجرا کرده اند.

در این مدت بر اثر اقدامات نظامی در شرق اوکراین حدود 6500 نفر ازجمله غیرنظامیان کشته و بیش از 11 هزار نفر دیگر مجروح شده اند.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.