افغانستان من

اخبار مربوط به افغانستان

افغانستان من

اخبار مربوط به افغانستان

ارایه پلان صد روزه وزارت تجارت به رییس جمهور

وزیر تجارت و صنایع، پلان صد روزه آن وزارت را به رییس جمهور ارایه کرد.

همایون رسا وزیر تجارت و صنایع و تیم کاری آن وزارت با رییس جمهور دیدار کردند و پلان صد روز نخست آن وزارت را مورد ارزیابی قرار دادند.

در این دیدار که در ارگ انجام شد، مسوولان وزارت تجارت و صنایع، پلان صد روز نخست آن وزارت را در عرصه های رشد و تقویت سرمایه گذاری و صادرات، بهبود چارچوب و محیط قانونی برای سرمایه گذاران، ایجاد زیربنای تکنیکی و مالی و بازاریابی ارایه کرد.

رییس جمهور کشور پس از استماع پلان متذکره، ضمن تایید چهارچوب عمومی این پلان بر رعایت چند نکته عمده از جمله قابلیت تطبیق و واقعبینانه بودن پلان مذکور، تاکید کرد. رییس جمهور، بر ایجاد مشارکت شفاف با بخش خصوصی جهت رشد متوازن اقتصاد ملی کشور تاکید کرد و گفت: وزارت تجارت باید یک چهارچوب موثر را برای تسهیل سرمایه گذاری داخلی و خارجی ایجاد نماید.

وی نقش اداره حمایت از سرمایه گذاری در افغانستان (AISA) را حیاتی خواند و خاطر نشان نمود که اداره آیسا باید به یک اداره قابل اعتماد برای بخش خصوصی مبدل شود. وی به وزارت تجارت و صنایع هدایت داد تا نقش رهبری کمیسیون عالی سرمایه گذاری را به عهده بگیرد و اداره های ذیربط به شمول اداره مستقل اراضی را شامل کمیسیون عالی سرمایه گذاری نماید.

همچنان رییس جمهور برای تقویت و ارتقای ظرفیت تولیدی به اقدام های لازم از جمله تقویت ذخایر استراتژیک، رشد تولیدات داخلی و ارتقای ظرفیت مسلکی در وزارت تجارت و صنایع و ادارات ذیربط آن، تاکید نمود.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.