افغانستان من

اخبار مربوط به افغانستان

افغانستان من

اخبار مربوط به افغانستان

زنان فرار کرده از دست داعش امنیت جانی ندارند

جان زنانی که از دست گروههای تروریستی فرار می‌کنند، همواره در معرض خطر جدی قرار دارد.
به نقل از اسکای نیوز؛ زنان و دختران انگشت شماری موفق به فرار از دست تروریستهای داعش می‌شوند؛ اما آنها از ترس جان مجبور هستند مخفیانه به زندگی ادامه دهند.

دو زن عضو سابق داعش پس از آنکه موفق شدند از شهر رقع در سوریه فرار کنند، بوسیله قاچاقچیان انسان خود را به جنوب ترکیه رساندند. آنها نگران تعقیب از سوی تروریستها هستند و می‌دانند باید باقی زندگی را در خفا بگذرانند.
"دعا" 20 ساله، یکی از این زنها است. پس از آنکه همسر عربستانی وی به داعش ملحق شد، دعا را مجبور کردند مسئولیت تنبیه دختران و زنان نافرمان را برعهده بگیرد. همسر "دعا" در یک عملیات انتحاری خود را منفجر کرد و پس از آن، وی توانست از اردوگاه تروریستها فرار کند.
"دعا" درباره وضع زندگی نزد تروریستهای داعش گفت: مجازات هر دختر و زنی که برای فرار تلاش می‌کرد، 60 ضربه شلاق بود. این زنان می‌دانستند حتی پس از فرار نمی‌توانند زندگی عادی داشته باشند زیرا داعش آنها را پیدا می‌کرد و این بار مجازات مرگ در انتظارشان است.

وی در ادامه افزود: حتی زمانیکه ما دو نفر توانستیم به ترکیه فرار کنیم ، آرامش خاطر نداشتیم. مطمئن هستم داعش به زودی ما را پیدا می‌کند و مجازات سختی پیش رویمان قرار دارد.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.