افغانستان من

اخبار مربوط به افغانستان

افغانستان من

اخبار مربوط به افغانستان

سرگئی کیسلیاک :هیچ جنگ سردی میان روسیه و آمریکا در جریان نیست

سفیر روسیه در آمریکا گفت هیچ جنگ سرد تازه‌ای میان روسیه و آمریکا در جریان نیست.

به نوشته اسپوتنیک، کیسلیاک افزود صحبت درباره جنگ سرد تازه میان روسیه و آمریکا بی‌ربط است.

وی افزود، احتمالا بعد از اتمام جنگ سرد، اکنون سخت‌ترین دوره روابط روسیه و آمریکا میان دو کشور در جریان است. «من هم‌چنان تاکید می‌کنم روابط ما در شرایط جنگ سرد تازه‌ای نیست و اصرار دارم روسیه به دنبال چنین مساله‌ای نیست.»

وی که در دیداری غیر رسمی با دانشجویان دانشگاه آمریکایی‌ها با حضور برخی دیپلمات‌ها از کشورهای متعدد صحبت می‌کرد ادامه داد، روسیه و آمریکا تفاوت‌های قابل توجهی دارند و آمریکا اقدامات غیردوستانه‌ای علیه روسیه انجام داده‌است.

وی افزود با وجود همه این‌ها هیچ فضای ایده‌ئولوژیکی از روابط گذشته دو کشور وجود ندارد. سفیر روسیه در آمریکا هم‌چنین نسبت به نگاه به شرایط کنونی از زاویه جنگ سرد هشدار داد.

روابط غرب و روسیه بر سر بحران اوکراین تخریب شده است. تابستان گذشته اتحادیه اروپا، کانادا و آمریکا با اعمال تحریم‌ علیه تمام بخش‌های اقتصادی روسیه سعی در اعمال فشار به این کشور دارند.

مناطق شرق و جنوب شرق اوکراین، که ساکنانی عمدتا روس‌تبار دارند، از اسفند ماه سال گذشته (1392) در پی سقوط دولت مرکزی اوکراین تحت فشار معترضان مورد حمایت غرب صحنه درگیری میان استقلال‌طلبان و نیروهای امنیتی بوده است.

غرب برای اعمال فشار به روسیه در موضوع بحران اوکراین تا کنون چندین بار روس‌ها را تحریم کرده است و هم‌چنین برخی کشورهای غربی،‌ ارتش اوکراین را برای مقابله با روسیه تسلیح و تجهیز می‌کنند. بحران اوکراین موجب سردی روابط میان کشورهای غربی و در راس آن آمریکا با روسیه شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.