افغانستان من

اخبار مربوط به افغانستان

افغانستان من

اخبار مربوط به افغانستان

چهار کارمند گمرک به اتهام فساد اداری بازداشت شدند

عزیز الله هجران دادستان تحقیق جرایم فساد اداری دادستانی استیناف هرات، گفت: این چهار تن چند روز قبل از سوی ریاست امنیت ملی هرات در حال رشوه ستانی بازداشت و روز سه شنبه پرونده های شان به دادستانی تحقیق جرایم فساد اداری دادستانی استیناف هرات فرستاده شده است.

به گفته آقای هجران این چهار تن، در قسمت دروازه گمرک ایفای وظیفه می کردند.

دادستان تحقیق جرایم فساد اداری دادستانی استیناف هرات بیان داشت که این کارمندان زمانی که می خواستند چهل هزار افغانی را از مالک یکی از موترهای باربری رشوه بگیرند، از سوی کارمندان ریاست امنیت ملی بازداشت شدند.

موصوف افزود: این افراد از چندین سال به این طرف از شهروندان بویژه مالکان موترهای باربری رشوه ستانی می کردند که سرانجام بازداشت شدند.

در همین حال نصرالله درانی سرپرست اداره گمرک هرات گفت: روز شنبه هفته جاری ریاست امنیت ملی ولایت هرات چهار کارمند این اداره را بازداشت کرده است.
به گفته آقای درانی پس از دو روز، یکی از این کارمندان دوباره رها شد اما سه تن دیگر هنوز در نظارتخانه امنیت ملی به سر می برند.

وی افزود هنوز معلوم نیست که این کارمندان گمرک به چه اتهامی بازداشت شده اند.

موصوف هویت این افراد را مشخص نکرد اما گفت که این سه تن از کارمندان عادی این اداره بودند که در بخش دروازه گمرک ایفای وظیفه می نمودند.

این چهار کارمند اداره گمرک هرات در حالی به اتهام فساد بازداشت شدند که چند ماه قبل رییس جمهور به هرات آمد که به شمول رییس گمرک و چند کارمند این اداره، 30 تن از مقام های ملکی و نظامی این ولایت را از کار سبک دوش نمود و برخی آنان را نیز مورد پیگرد عدلی و قضای قرار داد.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.