افغانستان من

اخبار مربوط به افغانستان

افغانستان من

اخبار مربوط به افغانستان

خدمت بزرگ داعش به کفار غرب

به نقل از پایگاه خبری افغان نیوز در تحلیل روز جدید خود ، داعش را منجی غرب و اسرائیل اعلام کرد ، تحلیل گر و کارشناس منطقه در تبیین خدمات داعش به غرب گفت : واقعیت این است که گروه داعش قبل از اینکه خطری برای غرب باشد ، مسلمانان و کشورهای مسلمان را هدف قرار داده است ، اگر حملات داعش علیه کشورهای مسلمان نبود ، امروز غرب با توجه به بیداری اکثر مسلمانان ، در این مراکز نفتی و بازارهای پرسود جایی نداشت ، اسرائیل نمی توانست سیاست های توسعه طلبانه و شهرک سازی هایش را ادامه دهد .

اگر در حال حاضر داعش در کشورهای اسلامی ظهور نمی کرد ، جنگجویان یا جهادگران اسلامی به سمت غرب حرکت می کردند ، یا حداقل منافع غرب را در کشورهای مسلمان محدود می کردند ولی امروز به دلیل مشکلاتی که داعش برای این کشورها ایجاد کرده ، خود این کشورها درخواست می کنند که آمریکا و غرب حتی حضور نظامی در آنجا داشته باشد . به واقع داعش فرصت های طلایی برای غرب ایجاد کرده است ، از یک طرف پیکارجویان مسلمان را به خودشان مشغول کرده ، از سویی با توجه به نوع جنگی که توسط داعش طراحی و اجرا می شود در آینده نزدیک بیشتر پیکارجویان و تندروهای اسلامی کشته یا سرخورده می شوند ، چون به هر حال اینها جبهه ی علیه خودشان ایجاد کرده اند و دیر یا زود متوجه خیانت به خودشان خواهند شد ، که به محض وصول به این نتیجه از عملکردشان پشیمان و سرخورده می شوند . دیگر زمینه حضور حتی نظامی ما را فراهم کرده که حضور غرب امکان پذیر است . از همه مهمتر اینکه ما توانسته ایم امنیت اسرائیل را از زمان شروع حملات داعش علیه مسلمانان تضمین کنیم .
خبرنگار از کارشناس منطقه سوال نمود : به نظر شما با توجه به اینکه به هر حال داعش در عمل و در واقع منافع غرب و اسرائیل را تامین می کند وابستگی عملی هم به این کشورها دارد؟ یعنی توسط این کشورها تجهیزات نظامی ، لوجستیکی و ... به آنها داده می شود ؟ کارشناس حاظر در مصاحبه افزود : به واقع نمی توان به طور قطع در این خصوص اعلام نظر نمود چون نشانه های آشکاری وجود ندارد ، داعش وابستگی فکری ش از دل مباحث دینی مسلمانان بیرون آمده ولی می توان گفت که غرب از این گرایش و قرائت جدید فکری داعش خوب توانست استفاده کند . در خصوص سوال بعدی شما باید بگویم که به هر حال غرب و در راس همه اسرائیل برای اینکه این جنگ در بین مسلمانان جریان داشته باشد ، باید از این گروه پشتیبانی کند ، ما شاهد هستیم که اسرائیل زخمی های داعش را در بیمارستان هایش مداوا می کند ، رهنمود های استراتژیک نظامی و اطلاعاتی به این گروه می دهد و آمریکا روزانه تجهیزات نظامی مخصوصاً غذایی از طریق هوایی برای داعش ارسال می کند ، اینها همگی نشانه این است که داعش برگ برنده غرب در جهان اسلام است .

مجری دویچه وله در خصوص اقدامات افراد منتسب به داعش در فرانسه سوال نمود که تحلیل گر اعلام کرد : ببینید گروه داعش در ظاهر که نمی تواند رسما اعلام کند ما برای چه کسی و چه چیزی می جنگیم ، این یک قراردادی است که توسط سران گروه و در سطح عالی به توافق رسیده می شود ، گروه برای صحنه عمل و عملیاتی خود نیاز به یک توجیه عقلی و دینی دارد ، لذا به سراغ افراد مستعد می روند برخی از افراد با آیات قران جذب می شوند ، برخی هم با بیان نابرابری ها و ... ، لذا ظاهر اعمال باید مشروعیت دینی داشته باشد ،از طرفی افرادی هم که عادی هستند و با این ایدئولوژی به گروه داعش جذب می شوند ، بی اطلاع از ماهیت واقعی وقتی می بینند که یک روزنامه به آرمان و هدف آنها توهین کرده ، نمی توانند وضعیت ایجاد شده را تحمل کنند و به همین خاطر دست به اقدام می زنند . این کشورهای غربی هستند که باید مدیریت روزنامه ها و رسانه های خودشان را در این مقطع حساس تاریخ جهان داشته باشند تا قشر خاکستری و تابع گروه داعش که علی القاعده افراد عادی و متعصب هستند ، تحریک نشوند .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.