افغانستان من

اخبار مربوط به افغانستان

افغانستان من

اخبار مربوط به افغانستان

اشرف غنی: حلقهٔ اول سیاست خارجی افغانستان را کشورهای همسایه تشکیل می‌دهد

«محمد اشرف غنی» شب گذشته با سفرای ایران، پاکستان، چین، هند، تاجکستان، ازبکستان و ترکمنستان در کابل از طریق ویدیو کنفرانس گفتگو کرد.

در این کنفرانس ویدیویی که «صلاح الدین ربانی» وزیر امور خارجه و «حکمت کرزی» معیین سیاسی وزارت خارجه نیز حضور داشتند، سفرای کشورهای همسایه و سفیر افغانستان در هند در مورد «چگونگی روابط این کشورها با افغانستان»، «تصویری که از افغانستان در آن کشورها وجود دارد» و «کارهای انجام شده» معلومات دادند و پیشنهادات‌شان را در جهت گسترش بیشتر مناسبات دوجانبه و چندجانبه بیان داشتند.

رئیس جمهور در این کنفرانس ویدیویی گفت: «حلقهٔ اول سیاست خارجی افغانستان را کشورهای همسایه به شمول هند تشکیل می‌دهد که در حال حاضر روابط افغانستان با این کشورها همه‌جانبه بوده و در حال تغییر مثبت می‌باشد.»

وی اضافه کرد که فرصت‌های زیادی برای گسترش روابط میان کشورهای منطقه وجود داد و به وزارت امور خارجه و سفرای افغانستان در کشورهای همسایه هدایت داد تا از این فرصت استفاده اعظمی نمایند.

رئیس جمهور به وزارت خارجه هدایت داد تا میکانیزمی را به منظور پیگیری موافقتنامه‌های انجام شده و در حال انجام افغانستان با کشورهای منطقه و جهان، به وجود آورند.

محمد اشرف غنی به مسئولان وزارت خارجه هدایت داد تا در زمینه تقویت روابط با کشورهای همسایه بکوشند و تصویر واقعی افغانستان را به نمایش بگذارند. در این رابطه رئیس جمهور تاکید کرد که افغانستان خطری برای هیچ کشوری خصوصاً کشورهای همسایه نیست و نخواهد بود.

در این ویدیو کنفرانس رئیس جمهور ضمن تاکید بر اینکه از امکانات موجود استفاده بهتر صورت گیرد، به مسئولان وزارت امور خارجه هدایت داد تا بر اساس یک برنامهٔ منسجم، اصلاحات در آن وزارت و سفارتخانه‌های افغانستان در خارج از کشور را روی دست گیرند.

رئیس جمهور اشرف غنی در جریان این کنفرانس ویدیویی، از سفر قریب‌الوقوع خود به ایران و هند خبر داد و گفت که به زودی از رئیس جمهور تاجکستان دعوت خواهد کرد تا به افغانستان سفر نماید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.