افغانستان من

اخبار مربوط به افغانستان

افغانستان من

اخبار مربوط به افغانستان

روسیه و ونزوئلا قرارداد نفتی امضا کردند

2 شرکت نفت دولتی روسیه و ونزوئلا دومین قرارداد خود را به منظور افزایش همکاری‌های دوجانبه امضا کردند.

به نقل از «تله‌سور»، شرکت نفت دولتی روسیه (روسنفت) اعلام کرد بیش از 1.5 میلیون تن نفت از شرکت ملی نفت ونزوئلا (پی‌دی‌وی‌اس‌ای) خریداری کرده است.

بر اساس قرارداد منعقد شده بین روسیه و ونزوئلا، 1.6 میلیون تن نفت و 9 میلیون تن مشتقات نفتی از این شرکت ملی ونزوئلا وارد روسیه می‌شود.

این قرارداد طی نشستی بین «ایگور سچین» مدیر عامل شرکت «روسنفت» و «رافائل رامیرز» وزیر امور خارجه ونزوئلا روز دوشنبه 17 نوامبر (26 آبان) بین 2 کشور به امضا رسید.

«رامیرز» در حال حاضر در تور بین‌المللی ملاقات با دیگر کشورهای صادر کننده نفت و به ویژه کشورهای عضو اوپک (سازمان کشورهای صادرکننده نفت) به منظور ایجاد ثبات در کاهش قیمت نفت می باشد.

«سچین» طی بیانیه‌ای اعلام کرد: حجم همکاری‌های نفتی بین دولت روسیه و ونزوئلا افزایش پیدا کرده و از این بابت از «رافائل رامیرز» وزیر امور خارجه ونزوئلا و «الوخیو دل پینو» مدیر عامل جدید شرکت ملی نفت این کشور آمریکای جنوبی برای حمایت آن‌ها از پروژه‌های جدید مشترک بین 2 کشور تشکر و قدردانی می‌کنم.

«نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا پس از انتشار این بیانیه تصریح کرد: نشست ویژه روسیه و ونزوئلا نشان دهنده گسترش سطح همکاری‌ها بین تولید‌کنندگان نفت عضو «اوپک» و کشورهای غیر عضو این سازمان بود.

این قرارداد دومین توافق‌نامه صادرات نفت بین «روسنفت» و «پی‌دی‌وی‌اس‌ای» می‌باشد؛ اولین قرارداد نفتی بین روسیه و ونزوئلا در انجمن بین‌المللی اقتصادی «سن پترزبورگ» در ماه می 2014 به امضا رسید؛ روسیه و ونزوئلا علاوه بر تعدادی از پروژه‌های مشترک نفتی که در این کشور آمریکای جنوبی در حال اجرا است توافقات 2جانبه دیگری نیز دارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.