افغانستان من

اخبار مربوط به افغانستان

افغانستان من

اخبار مربوط به افغانستان

عبدالفتاح السیسی: مصر تنها در داخل مرزهایش با تروریسم می‌جنگد

رئیس جمهور مصر با اشاره به اینکه کشورش با چالش‌های متعددی مواجه است که عبور از آنها نیاز به زمان دارد، تاکید کرد که مصر با تروریسم تنها در داخل مرزهایش مقابله خواهد کرد.

به نقل از النشره،‌ عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر در نشستی با سردبیران روزنامه‌های این کشور با اشاره به اینکه قاهره از دولت لیبی در مبارزه با تروریسم حمایت می‌کند، تاکید کرد که مصر با تروریسم تنها در محدوده مرزهای خودش جنگ خواهد کرد.

این در شرایطی است که مصر از طرف آمریکا و عربستان برای حضور در ائتلاف ضد داعش و هدف قرار دادن مواضع تروریست‌ها در عراق و سوریه تحت فشار است و پیش از این قاهره برای کمک به ائتلاف ضد داعش اعلام آمادگی کرده بود.

السیسی در ادامه با اشاره به اینکه ارتش لیبی توانایی لازم برای مبارزه با تروریسم را دارد، دخالت نظامی مصر در لیبی برای مقابله با گروه‌های شبه نظامی را رد کرد.

این سخنان در شرایطی مطرح شده است که در یک ماه گذشته همزمان با تشدید ناارامی‌ها در لیبی، گروه‌های شبه نظامی این کشور که در حال جنگ با نیروهای ارتش به رهبری ژنرال خلیفه حفتر هستند، اعلام کردند که جنگنده‌های مصری و اماراتی حملاتی را به مواضع آنها انجام داده‌اند.

السیسی با اشاره به اینکه مصر با چالش‌های متعددی مواجه است، تصریح کرد که مصر با اتکا به اراده، صبر و اعتماد به نفس می‌تواند از این چالش‌ها عبور کند.

رئیس جمهور مصر با بیان اینکه عبور از مشکلات طی یک ماه یا دو ماه میسر نیست، ابراز داشت که عبور از چالش‌ها نیاز به زمان دارد و تا زمانی که مردم مصر میزان تهدیدات را درک کنند، خطری کشور را تهدید نمی‌کند.

وی همچنین با اشاره به دیدار اخیرش با عمر البشیر همتای سودانی‌اش در قاهره اظهار داشت که دو کشور مصر و سودان به تفاهمات قابل توجهی در تمامی حوزه‌ها دست یافته‌اند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.