افغانستان من

اخبار مربوط به افغانستان

افغانستان من

اخبار مربوط به افغانستان

اوباما: نشانه‌ای دال بر تهدید مستقیم علیه آمریکا از سوی داعش وجود ندارد

رئیس‌جمهور آمریکا طی یادداشت اختصاصی خود برای برای یک روزنامه مدعی شده که علی‌رغم وجود هیچ گونه نشانه‌ای دال بر تهدید مستقیم آمریکا از سوی داعش، از استراتژی جامع خود عقب‌نشینی نمی‌کند.

«باراک اوباما» در یادداشت اختصاصی خود برای روزنامه آمریکایی «تمپا بی تایمز» اعتراف کرده است که مقامات اطلاعاتی آمریکا تا کنون نتوانستند شواهدی مبنی بر تهدید مستقیم آمریکا از سوی گروه تروریستی داعش پیدا کنند. با این حال اوباما تاکید کرده است که این به معنای اجتناب از پیگیری موضوع و تلاش برای نابودسازی این گروه تروریستی نیست.

اوباما در این یادداشت نوشته است: «مقامات اطلاعاتی آمریکا تا کنون نتوانستند طرحی ویژه دال بر تهدید مستقیم آمریکا از سوی گروه داعش را پیدا کنند، اما رهبران این گروه به دفعات آمریکا و متحدان ما را تهدید کرده‌اند. اگر از آنها غافل شویم، گروه تروریستی داعش می‌تواند تهدیدی فزاینده را به آمریکا تحمیل کند.»

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه نوشته است: «به همین دلیل در ماه گذشته دستور حملات هوایی به مواضع داعش توسط ارتش آمریکا را اعلام کردم. همانطور که پیشتر گفته شد ما گروه تروریستی داعش را با استراتژی جامع مبارزه با تروریسم خود نابود خواهیم کرد. این تروریست‌ها چه در عراق و چه در سوریه، مانند تروریست‌های القاعده باید بدانند که بدان‌چه گفته‌ایم، عمل می‌کنیم. آنها باید بفهمند که اگر آمریکا را تهدید کنند هیچ جای امنی برای آنها وجود ندارد.»

شبکه خبری راشا تودی نیز در گزارشی اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا در یادداشت مذکور را مرتبط با هشدار امنیتی-اطلاعاتی جدیدی که به تازگی مطرح شده تفسیر کرده است. برخی از مقامات اطلاعاتی هشدار داده‌اند که برنامه‌های آمریکا برای مقابله با گروه تروریستی داعش ممکن است مانع از توجه آن به تهدید به مراتب جدی‌تر و مستقیم‌‌تر گروه « خراسان» علیه آمریکا شود.

با پیشروی گروه تکفیری داعش در عراق و یورش به اقلیم کردستان، آمریکا تصمیم گرفت برای دفاع از مردم عراق و دیپلمات‌های خود به مواضع داعش در شمال عراق حمله کند. از طرف دیگر اعضای داعش طی اقدامی تلافی جویانه دو تن از خبرنگران آمریکایی را به قتل رسانده و ویدئوی مربوط به آن را در فضای مجازی منتشر کردند. انتشار این دو ویدئو بحث مبارزه با داعش را به طور جدی‌تر مطرح کرد. آمریکا با اعلام استراتژی جامع مبارزه با داعش از کشورهای مختلف خواست تا پیوستن به ائتلافی بین‌المللی مبارزه با تروریسم را در دستور کار خود قرار دهند.

آمریکا در حالی در شرایط حاضر پرچم مبارزه با گروه تروریستی داعش را برافراشته است که در دوران جنگ داخلی سوریه از حامیان جدی وابستگان این گروه برای مبارزه با دولت بشار اسد در سوریه بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.