افغانستان من

اخبار مربوط به افغانستان

افغانستان من

اخبار مربوط به افغانستان

قطر "خالد مشعل" را به اخراج از این کشور تهدید کرد

قطر رئیس دفتر سیاسی حماس را به اخراج از این کشور تهدید کرد.

روزنامه الحیات چاپ لندن به نقل از یکی از مقامات ارشد جنبش فتح گزارش داد: مقامات قطر تهدید کرده‌اند که در صورت توافق حماس با طرح آتش‌بس مصر در مذاکرات غیرمستقیم، خالد مشعل را از این کشور اخراج خواهند کرد.


این فرد که نامش فاش نشده است، در بخش دیگری از اظهاراتش گفته است: حماس از قطر و مصر خواسته است که در پایان دادن به تنش میان این جنبش و اسرائیل همکاری کنند و قاهره نیز باید از وزیر خارجه قطر و یا رئیس اطلاعات این کشور برای حضور در مذاکرات آتش‌بس غیرمستقیم دعوت کند.


در بخش دیگری از اظهارات مقام فتح آمده است: مصر از بررسی این پیشنهاد امتناع کرده و بررسی آن را به عذرخواهی دوحه از سیاست‌هایی که این کشور در قبال مصر از زمان برکناری محمد مرسی در پیش گرفته، مشروط کرده است.


از سوی دیگر "قیس ابولیلا"، از رهبران ارشد جبهه خلق برای آزادی فلسطین اعلام کرده است که هیئت فلسطینی سندی را مبنی بر توافق فلسطین با طرح دو مرحله‌ای آتش‌بس اعلام کرده است. این طرح شامل لغو محاصره غزه در مرحله اول و باز کردن گذرگاه‌ها و بازسازی غزه بدون محدودیت و یا شرط خاص و تعویق مذاکرات درباره موضوعات پیچیده مانند مسئله گشایش فرودگاه و یا بندر برای مدت یک ماه است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.