افغانستان من

اخبار مربوط به افغانستان

افغانستان من

اخبار مربوط به افغانستان

برگزاری تظاهرات شبانه در مصر با هدف محاکمه "رهبران کودتا"

مخالفان کودتا در مصر شش تظاهرات شبانه را در میدان‌های مختلف واقع شرق استان اسکندریه و غرب آن برگزار کرده و برکناری عبدالفتاح سیسی و محاکمه کسانی که رهبران کودتا خوانده‌اند را خواستار شدند.

به نقل از سایت شبکه الجزیره، تظاهرکنندگان در استان اسکندریه مصر، شعارهایی علیه وزارت کشور مصر سر دادند و مجازات‌هایی را که در حق زندانیان سیاسی اعمال شده، محکوم کردند.

افراد شرکت کننده در تظاهرات تصاویر محمد مرسی، رئیس جمهور برکنار شده مصر را در دست داشته و خواهان بازگشت وی به قدرت شدند.

از سوی دیگر، افراد ناشناس نیز برخی از مسیر کانال سوئز را بسته و در این حالت مانع آمد و شد افراد شدند.

این افراد ناشناس در نبود نیروهای امنیتی در لاستیک‌های ماشین‌ها را آتش زدند مسیر منتهی به استان سوئز را بستند و شعارهایی علیه وزارت کشور مصر و سیسی سر دادند.

پیشتر نیز مخالفان کودتا تظاهرات شبانه بسیاری را در اکثر استان‌ها به پا کرده و سقوط حکومت نظامی و بازگشت مرسی به قدرت را خواستار شدند.

همچنین اعضای جنبش "مخالفان کودتا" تظاهرات دیگری ترتیب داده و با سردادن شعارهایی به سمت منزل احمد المحمدی جوانی که در جریان میدان رابعه کشته شد، حرکت کردند.

از سوی دیگر، حامیان جنبش جدید دیگری که خود را "جنبش مقاومت مردمی" نامیده راه منتهی به میدان حلمیه الزیتون واقع در شرق قاهره را بستند.

اوضاع در استان الجیزه فرقی نکرده و همچنان افراد ناشناس در تجمعات خود مسیر خیابان‌ها را بسته و مخالفان در درگیری با نیروهای پلیس نارنجک دست‌ساز به سمت آنان پرتاب می‌کنند.

با وجود محدودیت‌ها برای تظاهرکنندگان منطقه المنصوره تظاهرکنندگان همواره به تجمعات خود ادامه می‌دهند.

در شهر العاشر در رمضان در استان الشرقیه نیز تظاهرات شبانه دیگری برگزار شد که به سمت منزل احمد حافظ که در جریان تظاهرات‌ها کشته شده، حرکت کرد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.