افغانستان من

اخبار مربوط به افغانستان

افغانستان من

اخبار مربوط به افغانستان

مقر اصلی شبه‌نظامیان طالبان در وزیرستان شمالی پاکسازی شد

در پی عملیات پاکسازی وزیرستان شمالی از تروریست‌ها، ارتش پاکستان اعلام کرد «بویا» و «دگان» 2 محل اصلی استقرار شبه‌نظامیان داخلی و خارجی را پاکسازی کرده است.

ارتش پاکستان اعلام کرد «بویا» و «دگان» 2 محل استقرار مهم شبه‌نظامیان داخلی و خارجی را پاکسازی کرده که پس از عملیات موفقیت‌آمیز در «میرانشاه» بزرگترین موفقیت ارتش در پاکسازی مخفیگاه‌های شبه‌نظامیان بوده است.

اکسپرس تریبون با اعلام این خبر آورد: جستجوی خانه به خانه در این مناطق در حال انجام است و حداقل 4 شبه‌نظامی در تبادل آتش میان نیروهای امنیتی و شبه‌نظامیان کشته شدند.

بر اساس گزارش منابع اطلاعاتی پاکستان، این شبه‌نظامیان از خمپاره و مسلسل‌های سنگین و تیراندازی‌های پنهانی استفاده می‌کردند.

این در حالی است که 12 بمب دست‌ساز خنثی و 1 انبار بزرگ اسلحه و مهمات نیز کشف شد.

در همین حال، منابع اطلاعاتی گزارش دادند هدف قرار دادن تروریست‌ها و مخفیگاه‌های آنان در مناطق دیگری از وزیرستان شمالی همچنان ادامه دارد.

همچنین «خواجه محمد آصف» وزیر دفاع پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: ساختار فرماندهی و کنترل شبه‌نظامیان در وزیرستان شمالی ناکارآمد شده و تروریست‌ها در حال فرار هستند و بزودی در کل کشور حذف خواهند شد.

سپهبد «خالد ربانی» فرمانده نظامیان نیز از عملیات در حال انجام در میرعلی، بویا و دگان بازدید و عملیات‌های پاکسازی شبه‌نظامیان را موفقیت‌آمیز خواند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.