افغانستان من

اخبار مربوط به افغانستان

افغانستان من

اخبار مربوط به افغانستان

«فلسطینیان گزینه ای جز یک انتفاضه جدید ندارند»

یک استاد دانشگاه به پرس تی وی گفت با توجه به این که رژیم اسرائیل برای آنچه تجسس به منظور یافتن شهرک نشینان ربوده شده می خواند به حملات و دستگیری فلسطینیان در کرانه اشغال شده باختری ادامه می دهد فلسطینیان برای توقف تهاجم تل آویو چاره ای جز یک انتفاضه (قیام) جدید ندارند.

 هانی البسوس، استاد علوم سیاسی دانشگاه اسلامی غزه این سخنان را  با اشاره به فراخوان هفته گذشته جنبش مقاومت فلسطین، حماس برای آغاز انتفاضه سوم علیه اسرائیل مطرح کرد.
این استاد دانشگاه به پرس تی وی گفت: «این یک تجاوز مستمر است که متوقف نمی‎ شود. بنابراین به همین دلیل است که حماس خواهان یک قیام یا انتفاضه جدید فلسطینی است. به نظر من نه تنها حماس بلکه اغلب جناح های سیاسی فلسطین خواهان چنین انتفاضه ای هستند تا جلوی فعالیت های غیرقانونی اسرائیل و تهاجم های این رژیم علیه مردم فلسطین را بگیرند.»
البسوس افزود اسرائیل از ادعای آدم ربایی به عنوان دستاویزی برای خرابکاری در توافق مصالحه اخیر بین جناح های فلسطینی فتح و حماس استفاده می کند.
وی تاکید کرد: «آنها نمی خواهند اتحاد حماس، فتح و جهاد اسلامی علیه نیروهای اشغال گر را شاهد باشند. بنابراین اکنون از این بهانه یعنی ربوده شدن شهرک نشینان اسرائیلی در کرانه باختری استفاده می کنند تا تلاش های فلسطینیان در راستای اتحاد و یکپارچگی را به مخاطره بیندازند. آنها می خواهند جلوی اتحاد را بگیرند. آنها می خواهند جامعه فلسطینی را چند دسته و متفرق کنند.»
البسوس خاطرنشان کرد «مردم فلسطین بیرون خواهند آمد وعلیه اشغال گری قیام می کنند زیرا چیزی جز درد و رنج را شاهد نیستند و چاره ای جز درگیری با اشغال گران ندارند.»
به گفته منابع فلسطینی، رژیم اسرائیل از ۱۲ ژوئن هم زمان با آغاز کمپین گسترده دستگیری فلسطینیان حدود ۴۰۰ فلسطینی از جمله تعدادی از مقامات حماس یا طرفداران آنان را دستگیر کرده است.
تل آویو، حماس را به ربودن این سه شهرک نشین اسرائیلی در کرانه اشغال شده باختری متهم می کند. با این وجود، حماس این اتهام را قاطعانه رد می کند و می گوید اسرائیل درصدد کارشکنی در پیمان آشتی اخیر بین فتح و حماس است؛ پیمانی که به تشکیل دولت وحدت ملی فلسطین منجر شد.
فتح و حماس در ماه آوریل به منظور پایان دادن به سال ها رقابت و تشکیل یک دولت وحدت ملی توافقنامه ای را امضا کردند. این اقدام، خشم واشنگتن و تل آویو را برانگیخت.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.