افغانستان من

اخبار مربوط به افغانستان

افغانستان من

اخبار مربوط به افغانستان

دیدار بزرگان دایکندی با رییس جمهور

تعدادی از بزرگان ولایت دایکندی با حامد کرزی رییس جمهوری اسلامی افغانستان دیدار کردند.

در این دیدار که در ارگ انجام شد، عبدالحق شفق والی و سهراب علی اعتمادی رییس شورای ولایتی دایکندی به نمایندگی از دیگران صحبت کردند و مشکلات محلی شان را در عرصه های مختلف مطرح و خواهان رفع مشکلات متذکره گردیدند.

عبدالحق شفق والی دایکندی ضمن اینکه از ارتقای دایکندی به ولایت در زمان ریاست جمهوری حامد کرزی تشکر کرد، آن را یک گام تاریخی و ماندگار دانست.

وی گفت: مردم ولایت دایکندی دو برجستگی ویژه دارند، یکی علاقه جدی شان به معارف و دیگری روحیه همکاری بی دریغ آنان با دولت می باشد.

والی دایکندی با اشاره به پیشرفت ها در این ولایت گفت: احداث سرک ها جریان دارد، شفاخانه ولایتی افتتاح گردید و ماستر پلان شهر نیلی جدید در حال اعمار است و همچنان رادیو تلویزیون ملی نیز در این ولایت آغاز به کار کرده است.

عبدالحق شفق والی دایکندی افزود: به تعداد ۳۷۳ باب مکتب در ولایت دایکندی فعالیت دارند که در مجموع ۵۰ درصد شاگردان آن را دختران تشکیل می دهند.
سپس سهراب علی رییس شورای ولایتی دایکندی خطاب به رییس جمهور گفت: تبدیل شدن دایکندی به ولایت یکی از آرمان های دیرینه مردم این ولایت بوده که در زمان زعامت شما این آرمان به حقیقت مبدل گردید و این بزرگترین خدمتی بود که شما برای باشندگان این ولایت انجام دادید.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.