افغانستان من

اخبار مربوط به افغانستان

افغانستان من

اخبار مربوط به افغانستان

دو فرمانده گروه های تروریستی در سوریه کشته شدند

دو نفر از فرماندهان گروه های تروریستی در جریان درگیری با نیروهای دولتی سوریه کشته شدند.

شبکه المیادین روز یکشنبه اعلام کرد: مصباح درویش ملقب به ابو الخیر فرمانده تیپ «براء بن مالک» در جریان درگیری ها در منطقه الملیحه در غوطه شرقی ریف دمشق کشته شد.

ابو الخیر پنجمین فرمانده گروه تروریستی موسوم به «اتحادیه اسلامی سربازان شام» است که از یک ماه پیش یعنی زمان آغاز نبردها در الملیحه تا کنون کشته شده است.

در عین حال ارتش سوریه با عقب راندن تروریستها، محاصره منطقه ˈجوبرˈ را تقویت کرد. این اقدام در چارچوب طرح دفاعی انجام می شود که هدف از آن از بین بردن تنها روزنه باقی مانده برای افراد مسلح تروریستی به منظور نفوذ به مرکز پایتخت سوریه است.

المیادین گزارش داد: از سوی دیگر، ˈعلی زعیبˈ فرمانده گردان ˈمجاهدین فی سبیل اللهˈ در منطقه ˈدار الکبیرهˈ در شهر ˈحمصˈ به هلاکت رسید.

ارتش سوریه به پیشروی های خود در بخش قدیمی حمص از محورهای ˈجوره الشیاحˈ، ˈباب هودˈ و ˈحمیدیهˈ ادامه می دهد.

در پی پیروزی های پیاپی ارتش سوریه در جبهه های مختلف نبرد با گروه های تروریستی به خصوص در منطقه راهبردی ˈالقلمونˈ در ریف دمشق ده ها نفر از فرماندهان میدانی گروه های تروریستی را کشته شده اند.

شبکه المیادین همچنین اعلام کرد: ارتش سوریه مواضع گروه های مسلح را در منطقه ˈکسبˈ و مناطق همجوار آن گلوله باران کرد. با وجود درگیری ها در منطقه ساحلی وضعیت برتری در میدان نبرد این منطقه در حالتی از رکود قرار دارد. یک ماه پیش گروه تروریستی ˈجبهه النصرهˈ و جنبش شام به منطقه کسب در حومه ˈلاذقیهˈ و ارتفاعات آن حمله کردند، اما هنوز نتوانسته اند عملیات سنگین مورد نظر خود برای تصرف کل منطقه را انجام دهند، زیرا گروه های مسلح تروریستی در این مناطق در وضعیت دفاعی قرار گرفته اند.

همچنین اختلاف ها و اتهام های متقابل بین گروه های تروریستی ˈارتش آزادˈ و ˈائتلاف ملی مخالفانˈ هم نشان دهنده بلاتکلیفی تروریستها در این منطقه است.

یک فرمانده ارتش آزاد، کمبود حمایت های نظامی و مالی از سوی کشورهای غربی و عربی حامی تروریستها را دلیل رکود عملیات در منطقه کسب اعلام کرد. یکی دیگر از فرماندهان جبهه ساحلی فاش کرد که علت رکود عملیات، خسته شدن جنگجویان و تعداد زیاد تلفات و مجروحان آنان و کمبود شدید مهمات است.

در همین حال ترکیه سقف خاصی برای تحرکات افراد مسلح تروریستی در مناطق ساحلی سوریه تعیین کرده است، زیرا پس از خروج ارامنه از شهر کسب، جنجال بین المللی علیه گروه های مسلح تروریستی و متحدان ترک آنان ایجاد شد.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.