افغانستان من

اخبار مربوط به افغانستان

افغانستان من

اخبار مربوط به افغانستان

حقایقی ناگفته؛ هر دو هفته یک تیراندازی، تراژدی تکراری در مدارس آمریکا‎ + تصاویر

هر دو هفته یک تیراندازی در مدارس آمریکا‎ رخ می‌دهد اما رسانه‌های این کشور مجاز به پوشش این وقایع نیستند.

به گزارش سرویس بین‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از بر اساس گزارش منتشر شده از سوی خبرگزاری دیلی بیست، تا زمان رخ دادن فاجعه تیراندازی نیوتاون، در طول سال دست کم 24 مدرسه هدف تیراندازی قرار گرفتند، که در این میان جان 17 نفر گرفته شد.

روز جمعه درست بعد از اینکه این گزارش از سوی این خبرگزاری انتشار یافت، 25 امین تیراندازی در کلرادو رخ داد.


تا زمانی که 20 نفر در فاجعه تیراندازی سندی هوک کشته شدند، دست کم هر دو هفته یکبار به صورت میانگین، در مدارس آمریکا خبر تیراندازی به گوش می‌رسید.


***  رسانه ها بازتابی واقعی از تیراندازی‌ها ارائه نمی دهند
این وقایع لزوما نمی توانست این تفکر را به ذهن متبادر سازد که یک دیوانه زنجیری، بی هدف، با یک اسلحه پر به مدارس می رود و آدم می کشد. می توان با اطمینان گفت که این وقایع، پشت پرده هایی مخفی را در دل خود جای داده اند، پشت پرده هایی که حتی رسانه ها هم یا خواسته و یا غیرعمد از پرداختن بدانها صرف نظر کرده اند.


با استفاده از داده های حذف شده از گزارش رسانه ها که توسط جمعیت مادران مخالف قانون اسلحه در آمریکا در اختیار خبرگزاری دیلی بیست قرار گرفته است، به حتم می توان گفت تنها در سال 2013 مردم آمریکا شاهد 24 فقره تیراندازی در داخل مدارس این کشور بودند، مسئله غم انگیز اینجاست که این تعداد منهای تعداد تیراندازی هایی است که خارج از مدارس صورت گرفته و هر کدام باعث کشته شدن چند انسان در کشور آمریکا شده است.

 

 

همچنین این تعداد فارغ از تعداد تیراندازی هایی است که باعث کشته شدن فردی جز همان فرد مسلح نشده است، مانند موردی که جوزف پوینتر 17 ساله بعد از ورود به دبیرستانش در سینسیناتی، در مقابل کلاس درسی که مملو از دیگر دانش آموزان بود با شلیک گلوله ای به سرش، خود را خلاص کرد. همچنین تیراندازی اخیری که در کلرادو روی داد و تنها یک زخمی به غیر از یک کشته که همان فرد مسلح بوده است، بر جای گذاشت. در این واقعه، کارل پیرسون که به صورت قانونی و بامجوز ، از یک فروشگاه محلی اقدام به خرید سلاح کرده بود  ، روز جمعه در منطقه آراپاهوئی در حومه دنور دست به حمله زد . وی که بنا به گفته همکلاسی‌های خود دانش آموزی اهل جدل و از نظر اجتماعی فردی کم رو بوده است در سن 18 سالگی (که در کلرادو سن قانونی است) اقدام به خرید اسلحه و فشنگ کرده بود.


به گزارش خبرگزاری رویترز، دوسوم این تیراندازی ها در دبیرستانها و کالج های دانشگاهی صورت گرفته و باقی در مدارس راهنمایی و ابتدایی، برای مثال آدم لانزا 20 نفر از جمله شش بزرگسال و پس از آن خود را طی یک حمله مسلحانه کشت. بر اساس گزارش منتشر شده از سوی انجمن مخالف حمل سلاح در ایالات متحده امریکا، تیراندازی ها در 15 ایالت در سراس امریکا رخ داده است با این تفسیر که فلوریدا با پنج فقره تیراندازی در مدارس و جورجیا با سه فقره، بالاترین میزان این جنایت را گزارش داده اند.

 

 

اطلاعات دقیقی از تیراندازی در آمریکا در سالهای قبل از 2013 وجود ندارد، دولت تمام تلاش خود را می کند تا با تحریف واقعیت مانع دستیابی مردم کشورش به میزان دقیق این جنایات که علت عمده آن قانون آزادی حمل سلاح در این کشور است، شود.


با وجود اینکه آمار اخیر حاکی از آن است که شمار دانش آموزان 9 تا 12 ساله ای  که با خود سلاح به مدرسه می برند بیش از پنج درصد نسبت به سال 1993 کاهش یافته است، منتها این تعداد همچنان بالا است. طی نظرسنجی اخیری که توسط گالوپ انجام شده است، والدین عنوان کرده اند که دست کم 33 درصد از دانش آموزان همچنان با خود اسلحه حمل می کنند.


دست کم 540 دادخواست قانونی مربوط به ایمنی و امنیت مدارس در 50 ایالت امریکا طی سال جاری به قوه قضاییه این کشور تسلیم شده است، این آمار قطعا حاکی از افزایش نگرانی نسبت به سالهای گذشته است. به گفته لورن هینتز، تحلیلگری که در کنفرانس ملی قانونگذاران ایالتی حضور داشت، نگرانی ملت امریکا از حمل اسلحه و بیم از دست دادن سلامتی یا جانشان در راستای قانون آزادی حمل اسلحه، روز به روز در حال فزونی است.

 

 

بسیاری شورای مدارس و همچنین شوراهای محلی سیاست استخدام افسران پلیس در مقابل مدارس و همچنین مسلح کردن و دیگر کارکنان مدارس را اتخاذ کرده اند. به گفته وین لاپیر معاون رئیس جمهور ایالات متحده، "تنها چیزی که فرق کرده این است که به جای اینکه تفنگ دست آدم بده باشد در دست آدم خوبه قرار می گیرد."


در حقیقت این رویکرد در 33 ایالت طی سال 2013 با مسلح کردن معلمان و کارکنان مدارس اجرایی شد و در هشت ایالت آلاباما، آرکانزاس، کانزاس، اوکلاهما، داکوتای جنوبی، تنسی و تگزاس به تصویب رسید.


طرفداران این رویکرد پس از واقعه تیراندازی در مدرسه ای در آتلانتا جورجیا که در فوریه روی داد افزایش یافتند. در این واقعه یک دانش آموز 15 ساله از پشت به گردن دانش آموزی دیگر شلیک کرد و بلافاصله خلع سلاح و دستگیر شد.

 


***  دولتمردان به اشکهای زورکی و عذرخواهی های الکی بسنده می کنند


در سال 1999 که واقعه تیراندازی در لیتلون، کلورادو باعث مرگ 12 نفر شد، مدارس شروع به چک کردن کوله پشتی دانش آموزان از طریق فلز یاب ها به صورت روزانه نمودند تا بلکه بتوانند از این طریق حمل اسلحه به مدرسه را متوقف سازند، اما این کار همچون آب در هاون کوبیدن بی‌فایده بود.


علیرغم آنکه تعداد حوادث مرتبط با تیراندازی در آمریکا به دلیل آزاد بودن استفاده از سلاح روز به روز در حال افزایش است، دولتمردان آمریکایی هیچ اقدامی در جهت محدود کردن استفاده از سلاح انجام نمی‌دهند و در حوادث اینچنینی تنها به ابراز تأسف بسنده می‌کنند.

 

 

***  واکنشهای غیرمنطقی، پس از تحمل فشارهای مضاعف


از سوی دیگر، قوانین ناقص و پرتناقض آزادی حمل اسلحه در ایالات متحده بسیاری را دچار مشکل کرده است. چاش پا وکیل آمریکایی گفت قانون ناقص منع حمل سلاح به مدارس باید بازنگری شود زیرا پیامدهای ناخواسته ای برای برخی دانش آموزان داشته است.


به گزارش فاکس نیوز، پس از پشت سر گذاشتن این وقایع، مدارس آمریکا سیاست تحمل نکردن هر گونه انتقال سلاح به ساختمان مدارس اتخاذ کرده اند و اعلام کرده اند هدف از این اقدام حفظ امنیت دانش آموزان است. با این حال این سیاست مسئولان مدارس آمریکا به اقدامات غیر منطقی منجر شده است.


ماه مه گذشته جاش ولش دانش آموز هشت ساله آمریکایی دو روز به علت اینکه به طور تصادفی ساندویچ خود را به شکل اسلحه درآورده بود، اخراج شد. همچنین مسئول یک مدرسه ابتدایی به علت گرفتن یک تفنگ آب پاش از یک کودک پنج ساله وی را اخراج کرد.


جرارد مارکوم دانش آموز مدرسه ای در ویرجینیای غربی و هیلی مایکل دانش آموز کالیفرنیایی به علت تنها پوشیدن تی شرت هایی که عکس اسلحه روی آن حک شده بود به دفتر مدیر مدرسه برده شدند.


طی یک ماه گذشته چندین مورد مشابه گزارش شده است. یک دانش آموز کلاس هفتم در رود ایلند به علت داشتن یک جاکلیدی به شکل تفنگ که اندازه یک سکه 25 سنتی بود سه روز اخراج شد و جردن بنت هشت ساله نیز تنها به علت اینکه دست خود را به شکل اسلحه درآورد یک روز اخراج شد. در ایالت ویرجینیا نیز یک مدرسه سه دانش آموز را که در حیاط خانه شان که نزدیک ایستگاه اتوبوس مدرسه بود تفنگ بازی کرده بودند یک سال تمام اخراج کرد.

 

 

در تازه ترین مورد هفدهم سپتامبر کودی چتوود دانش آموز دبیرستانی در ایالت جورجیا بازداشت و به علت پیدا شدن چاقوی ماهیگیری در خودرویش در پارکینگ مدرسه در دادگاه متهم شده است. این درحالی است که این چاقو در جعبه ویژه وسایل ماهیگیری در داخل صندوق عقب خودرویش بوده است. مدیر مدرسه به رغم میل باطنی به علت سیاست سختگیرانه منع حمل سلاح به مدرسه مجبور به گزارش این حادثه به مراجع قضایی شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.