افغانستان من

اخبار مربوط به افغانستان

افغانستان من

اخبار مربوط به افغانستان

اربعین حسینی و تهدیدات پیش روی شیعیان در پاکستان

چند روز پس از حوادث روز عاشورای راولپندی، تعدادی از گرگ‏های یک گروه تکفیری در دفتری واقع در خیابان مری شهر راولپندی گرد هم آمده و تصمیم گرفتند که مراسم روز اربعین راولپندی را به اربعین خونین کویته تبدیل کنند و کاری کنند که حداقل 250 تن از شیعیان علی کشته شوند

به گزارش جهان اسلام، با توجه به نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی و اتفاقاتی که در ایام ماه محرم در پاکستان رخ داد، برخی اخبار و مطالب در شبکه های اجتماعی منتشر می شوند مبنی بر اینکه اربعین امسال در پاکستان شرایط سختی را طی خواهد کرد.
در شبکه های اجتماعی فیس بوک مطالبی منتشر شده مبنی بر اینکه : با در نظر گرفتن وقایعی که در ماه محرم سال جاری با آن مواجه بودیم، از تمام شیعیان درخواست داریم که برای مراسم اربعین حسینی محتاط و هوشیار باشند.
دشمنان درکمین نشسته‏اند و می‏خواهند در این فرصت، نقشه‏های شوم خود را عملی کنند.
اخباری دریافت شده است مبنی بر اینکه دولت درصدد است که برنامه حرکت دسته‏های عزاداری شهر راولپندی را تغییر دهد. مطابق اظهارات یک منبع قابل اعتماد، چند روز پس از حوادث روز عاشورای راولپندی، تعدادی از گرگ‏های یک گروه تکفیری در دفتری واقع در خیابان مری شهر راولپندی گرد هم آمده و تصمیم گرفتند که مراسم روز اربعین راولپندی را به اربعین خونین کویته تبدیل کنند و کاری کنند که حداقل 250 تن از شیعیان علی کشته شوند.
هدف از برگزاری این جلسه، انتقام گیری عنوان شده بود، اما هدف اصلی آن در واقع ایجاد شرایطی برای محدود کردن مراسم عزاداری است. پس از این جلسه در نشستی افراد این گروه تکفیری لیستی از کسانی که قصد دارند آنها را به شهادت برسانند نیز آماده کردند. (دولت نیز به عنوان گسترش فضای برادری و اخوت به برخی از شیعیان به صورت مخفیانه گفته است که آنها یک روز قبل از اربعین حسینی شهر راولپندی را ترک کنند تا خطری آنها را تهدید نکند)
این توطئه‏ای حساب شده علیه مراسم عزاداری شیعیان است که چندین سال است بر روی آن برنامه‏ریزی می‏شود و اکنون نیز احتمالاً قصد آن را دارند که با این برنامه ریزی گامی در جهت اجرایی شدن این توطئه بردارند.
ما از مردم نیز این درخواست را داریم که در مراسم اربعین حسینی با احتیاط کامل و چشمانی باز حضور یابند، با تمام علمای بزرگ منطقه خود ارتباط کاملی داشته باشند و سخنان تفرقه آمیزی در مراسم اربعین عنوان نشود و حتی زمینه برای چنین اقدامی نیز فراهم نشود.
همچنین تدابیری اندیشیده شود تا حتی در صورت اینکه خدای ناخواسته حادثه‏ای رخ داد، اگر خودرو آمبولانسی قرار شد در محل حضور یابد حتماً آن را بازرسی کنند و اجازه ندهند بدون بازرسی وارد محل شود، ما باید خودمان به مراقبت از خود بپردازیم (مطابق برخی از اخبار دریافتی، برنامه‏هایی برای استفاده از آمبولانس برای انجام اقدام تروریستی صورت گرفته است.)
ما از دستگاه‏های دولتی نیز درخواست می‏کنیم که برای مراسم اربعین حسینی اقدامات حفاظتی کافی را تدارک دیده و مسیر حرکت دسته‏های عزاداری را کاملاً چک کنند، چرا که برخی اطلاعات حاکی از آن است که امکان پنهان کردن مواد منفجره در دستگاه‏های کولر و تقسیم‏های برق نزدیک مغازه‏ها و خانه‏ها وجود دارد.
به جای ایجاد تغییر در برنامه مراسم هیات‏ها و دسته‏های عزاداری بهتر است که اجازه داده نشود که افراد یا حتی نیروهای پلیس در پشت بام خانه‏ها و مغازه‏ها بایستند. دولت اگر این چند اقدام را انجام دهد، قطعاً مراسم با امنیت کامل برگزار خواهد شد.
از شیعیان خواهش داریم که مراسم اربعین حسینی را ضمن اینکه با شکوه تمام برگزار می‏کنند، از دشمنان غافل نشوند.
خداوند حامی و ناصر ما باشد! آمین

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.