افغانستان من

اخبار مربوط به افغانستان

افغانستان من

اخبار مربوط به افغانستان

گاردین: نتانیاهو حملات لفظی خود را علیه توافق هسته‌ای احتمالی با ایران تشدید کرد

روزنامه گاردین نوشت: نخست وزیر (رژیم)اسرائیل خواستار تحریم‌های بیشتر بر ایران شده است و می‌گوید به ایران اجازه دستیابی به تسلیحات هسته‌ای را برای تهدید موجودیت اسرائیل نمی‌دهد.

روزنامه انگلیسی گاردین امروز در پایگاه اینترنتی خود در مقاله ای به قلم «دومینیک راشه» نوشت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل روز یکشنبه با افزایش تلاش های خود برای متقاعد کردن قدرت های جهانی به منظور تشدید شروط خود در آستانه مذاکرات هسته ای در این هفته، توافق هسته ای احتمالی با ایران را «توافقی بسیار بد» خواند.


وی در مصاحبه با شبکه خبری سی ان ان گفت: «در اختیار قرار دادن خطرناک‌ترین سلاح‌های جهان به ایران، اشتباهی بسیار بسیار بزرگ است.»


نتانیاهو افزود: «ما به ایران اجازه نمی‌دهیم با تسلیحات هسته‌ای خود موجودیت اسرائیل را تهدید کنند.»


وی در ادامه گفت نمی توان این مسئله را مخفی کرد که بسیاری از سران کشورهای عربی نیز همین نظر را دارند.


مذاکرات ژنو میان ایران و گروه 1+5 قرار است این هفته از سر گرفته شود. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز شنبه این مذاکرات را فرصت خوبی دانست که نباید از دست داد.


از طرف دیگر، فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه که به اسرائیل سفر کرده است در دیدار با نتانیاهو به وی در مورد موضع سخت فرانسه در مذاکرات ژنو اطمینان داد.


نتانیاهو پس از دیدار با اولاند قرار است برای دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به مسکو سفر کند و سپس روز جمعه پس از بازگشت به اسرائیل با جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا دیدار خواهد کرد.


 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.