افغانستان من

اخبار مربوط به افغانستان

افغانستان من

اخبار مربوط به افغانستان

بحث روی پیمان امنیتی در شورای امنیت ملی

در جلسه شورای امنیت ملی، روی موافقتنامه امنیتی با امریکا و آمادگی ها برای لویه جرگه مشورتی بحث شد.

به گزارش خبرگزاری آوا، در این جلسه، ابتدا رئیس جمهور، حمله تروریستی اخیر در کابل را که منجر به کشته و مجروح شدن شماری نظامی و غیرنظامی شد را شدیداً محکوم کرد.
آقای کرزی گفت که دشمنان صلح و پیشرفت افغانستان در آستانه تدویر لویه جرگه مشورتی این گردهمائی ملی، مرتکب جنایت نابخشودنی دیگری شدند.
این شورا همچنین به مسئولین امنیتی کشور تاکید کرد که با دقت و تشریک مساعی هرچه بیشتر به منظور خنثی کردن توطئه های دشمنان صلح و امنیت افغانستان، تدابیر و اقدامات امنیتی بیشتری اتخاذ کنند.
رنگین دادفر سپنتا؛ مشاور امنیت ملی در مورد چگونگی مذاکرات دیروز رئیس جمهور با هیات امریکائی در مورد "یکی از مسائل مهم ملی" مندرج در موافقتنامه امنیتی که هنوز مورد اختلاف است و نهایی نشده، توضیح داد.
اینکه این مساله مهم ملی مورد نظر چه بوده است در اعلامیه یادشده توضیحی درباره آن داده نشده؛ اما مصونیت قضایی سربازان امریکایی یکی از موارد مورد بحث در موافقتنامه امنیتی است که گفته می شود کرزی مسئولیت تصمیم گیری در مورد آن را به لویه جرگه مشورتی محول کرده است؛ هرچند گفته می شود خود او در این زمینه موافق است.
همچنین صادق مدبر؛ رئیس اداره امور در مورد آخرین تدابیر اتخاذشده اداری در رابطه به برگزاری لویه جرگه مشورتی گزارش داد.
او افزود که از فردا دوشنبه پروسه ثبت نام نمایندگان اشتراک کننده در جرگه، آغاز می شود.
جلسه شورای امنیت ملی از همه اشتراک کنندگان لویه جرگه مشورتی به شمول مقامات بلندپایه دولتی خواست که به منظور تامین امنیت هرچه بیشتر روند کار جرگه، با نیروهای موظف امنیتی در تطبیق و رعایت اصول و مقررات وضع شده امنیتی، همکاری نمایند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.