افغانستان من

اخبار مربوط به افغانستان

افغانستان من

اخبار مربوط به افغانستان

آزادی ۸۰ راننده کامیون مصری از چنگ گروهی مسلح در لیبی

آزادی 80 راننده کامیون مصری که از هفته گذشته توسط گروهی مسلح به گروگان گرفته شده بودند و تهدید الشباب علیه رهبران بانفوذ جامعه مسلمانان انگلیس از جمله تحولات آفریقا است.

 اخبار برخی تحولات آفریقا در زیر آمده است:

آزادی 80 راننده کامیون مصری در لیبی

یک منبع امنیتی لیبی و سفیر مصر در این کشور اعلام کردند تعداد زیادی از رانندگان مصری که از روز پنجشنبه به دست گروهی مسلح در شرق لیبی بازداشت ربوده شده بودند، روز یکشنبه آزاد شدند.

گروه مسلحی که رانندگان مصری را ربوده بود، آزادی بازداشت شدگان لیبیایی در مصر را خواستار بود.

رانندگان توسط مردان مسلح در اجدابیا در شرق لیبی گروگان گرفته شده بودند.

این منبع تعداد رانندگان مصری بازداشت شده را بیش از 80 نفر اعلام کرد.

این گروه مسلح هر راننده مصری را که از این شهر عبور می کرد، بازداشت می کرد از روز پنجشنبه تعداد رانندگان بازداشت شده به طور مرتب در حال افزایش بود.

تهدید الشباب علیه رهبران بانفوذ جامعه مسلمانان انگلیس

تعدادی از رهبران بانفوذ جامعه مسلمانان انگلیس گفتند در پی انتقاد از افراد جهادی، گروه الشباب سومالی در تصاویر ویدیویی آنها را تهدید کرده است.

پلیس انگلیس پیشنهاد کرده است از این رهبران اسلامی محافظت کند.

رهبران جامعه مسلمانان انگلیس در پی کشته شدن یک نظامی این کشور در ماه مه به انتقاد از اقدامات تروریستی پرداخته اند.

الشباب ماه سپتامبر با حمله به یک مرکز خرید در کنیا دست کم شصت و هفت نفر را کشت.

گروه «الشباب» سومالی مسئولیت انفجار انتحاری شهرک «بلدوین» در سومالی را به عهده گرفت.

این انفجار 15 کشته و تعدادی نیز زخمی برجای گذاشت.

سخنگوی گروه الشباب اعلام کرد : حمله انتحاری با هدف ضربه زدن به نیروهای اتیوپی و جیبوتی صورت گرفت زیرا این نیروها سومالی را اشغال کرده اند.

در انفجار انتحاری بلدوین با یک خودروی بمب گذاری شده رستوران مملو از جمعیت را هدف گرفت،شمار قربانیان این انفجار به 15 نفر رسیده است.

اجلاس رهبران جامعه اقتصادی غرب آفریقا برای بررسی بحران آفریقای مرکزی

نشست فوق العاده رؤسای جمهور و نخست وزیران ده عضو جامعه اقتصادی کشورهای مرکز آفریقا درباره بحران جمهوری آفریقای مرکزی امروز دوشنبه در انجامنا پایتخت چاد برگزار شد.

ادریس دبی ایتنو رئیس جمهور چاد که ریاست دوره ای جامعه اقتصادی کشورهای مرکز آفریقا را به عهده دارد، برگزاری این نشست را خواستار شده است.

چاد در جمهوری آفریقای مرکزی، همسایه خود نقش سیاسی و نظامی مهمی دارد.

این نشست به بررسی اوضاع جمهوری آفریقای مرکزی اختصاص دارد.

این پنجمین نشست فوق العاده جامعه اقتصادی کشورهای مرکز آفریقا درباره بحران افریقای مرکزی است که منجر به سرنگونی رژیم فرانسوا بوزیزه در 24 مارس در پی حمله ائتلاف شورشی سلکا تحت رهبری میشل جوتودیا شد.

قرار است نیروی آفریقایی موسوم به سلکا مرکب از  برای برقراری ثبات و خلع سلاح کردن گروه های مسلح در جمهوری آفریقای مرکزی مستقر شود.

درخواست سازمان ملل از دولت کنگو برای مجازات عاملان تعرض جنسی به زنان در شرق این کشور

سازمان ملل متحد امروز یکشنبه از دولت جمهوری دموکراتیک کنگو خواست آن دسته از نظامیانی را که سال قبل به هتک حرمت زنان در شرق این کشور متهم شده اند، تحت پیگرد قرار دهد.

مارتین کوبلر، رئیس هیئت نمایندگی سازمان ملل در کنگو در بیانیه ای اعلام کرد ‌:مقامات کنگو باید به تعهدات خود در قبال قربانیان این قبیل اقدامات بی‌رحمانه و خانواده های آنها عمل و به این ترتیب عدالت را اجرا کنند.

وی ادامه داد: تحقیقات مشترک سازمان ملل و آژانس حقوق بشر نشان می دهد در نوامبر سال 2012 میلادی 135 مورد از خشونت جنسی علیه زنان به دست نیروهای ارتش در اطراف شهر مینووا  صورت گرفته است و هیچ یک از مرتکبان این اقدامات غیرانسانی به مجازات اعمال خود نرسیده اند.

الجزایر با آزادی وبلاگ نویس به اتهام انتشار کاریکاتور موهن به بوتفلیقه مخالفت کرد

دادگاهی در الجزایر روز یکشنبه با آزادی به قید وثیقه وبلاگ نویسی که به اتهام انتشار کاریکاتورهای توهین آمیز علیه رئیس جمهور این کشور، از یک ماه پیش در بازداشت به سر می برد مخالفت کرد.

وکیل این وبلاگ نویس با اشاره به مخالفت قاضی دادگاه الجزیره با آزادی «عبدالغنی علوی» گفت: وی نسبت به این حکم اعتراض خواهد کرد.

این وبلاگ نویس 24 ساله که کاریکاتورهایی از عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس جمهور و عبدالمالک سلال نخست وزیر الجزایر را در صفحه فیس بوس خود منتشر کرده بود در بیشت و پنجم سپتامبر بازداشت شد و قرار است به اتهام توهین به مقامات و «دفاع از تروریسم» محاکمه شود.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.