افغانستان من

اخبار مربوط به افغانستان

افغانستان من

اخبار مربوط به افغانستان

کرزی: حدود عملیات هواپیماهای بدون سرنشین بریتانیا مشخص شود

رییس جمهورکرزی در دیدار با سایمون گس، نماینده ویژه بریتانیا برای افغانستان و پاکستان، خواهان توقف حمله هواپیماهای بدون سرنشین این کشور در افغانستان شد.

به گزارش خبرگزاری جمهور؛ این دیدار در ارگ ریاست جمهوری صورت گرفت و هر دو جانب در مورد چگونگی استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین  بریتانیا در خاک افغانستان، پروسه صلح، سفر اخیر رییس جمهور کشور به پاکستان و روابط دو جانبه ، بحث و گفتگو کردند.

به نقل از دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری؛ درباره گزارش رسمی منتشره وزارت دفاع بریتانیا ــ مبنی بر حملات راکتی هواپیماهایی بدون سرنشین این کشور در خاک افغانستان ــ یکبار دیگر از نماینده ویژه بریتانیا و سفیر آن کشور در کابل، خواهان وضاحت شد.

آقای کرزی  در این رابطه گفت که هیچ نوع موافقتنامه ی دو جانبه در این زمینه وجود ندارد و افغانستان از استفاده هواپیماهای بدون سرنیشن بریتانیا به هدف بمباران، که در نتیجه آن به مردم ملکی ما آسیب برسد، جداً مخالف می باشد.

همچنین در این دیدار آقای سایمون گس در مورد سفر اخیرش به ولایت هلمند به رییس جمهورکرزی  معلومات داده و گفت: ” من به این باور هستم که نیروهای امنیتی افغانستان با اراده قوی و قابلیت های قابل ملاحظه وظایف شان را انجام می دهند و مسوولیت های امنیتی را موفقانه به دوش گرفته اند”.

این در حالی است که چند روز قبل؛ شورای امنیت ملی افغانستان نیز کتباً خواهان وضاحت در این مورد از سفارت بریتانیا در کابل گردیده بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.