افغانستان من

اخبار مربوط به افغانستان

افغانستان من

اخبار مربوط به افغانستان

عریقات : فضای حاکم بر مذاکرات از جدیت دو طرف حکایت دارد

مذاکره کننده ارشد فلسطینی در مذاکرات با رژیم صهیونیستی اعلام کرد گروه های مذاکره کننده قرار است نشست های منظمی را برگزار کنند و فضای حاکم بر مذاکرات از جدیت دو طرف حکایت دارد.

به گزارش سرویس بین‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، صائب عریقات به محض ورود به مسکو در گفتگو با خبرگزاری ایتارتاس افزود طرف فلسطینی همه گام های لازم را برای دستیابی به نتیجه موفقیت آمیز برداشته و  به رغم دشواری ها، برای عمل به این مسئولیت مصمم است.
وی گفت محل و تاریخ دور بعدی برگزاری گفتگوها یا محور مذاکرات را اعلام نخواهد کرد اما می تواند تایید کند که نشست با اسرائیلیها به طور منظم برگزار خواهد شد.
عریقات با اشاره به اینکه به مسکو سفر کرده است تا دوستان روس را از پیشرفت مذاکرات مطلع کند خاطر نشان کرد از آنجا که روسیه از اعضای دائمی شورای امنیت سازمان ملل و کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه است ، شریک مهمی برای اسرائیل و فلسطین محسوب می شود.
وی افزود فلسطینیها خواهان همکاری دائمی با روسیه هستند و به همین دلیل است که هیئت فلسطینی برای گفتگو با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه به مسکو سفر کرده است.
دور جدید گفتگوهای اسرائیل و فلسطین 29 ژوئیه در واشنگتن آغاز شد و دو طرف از آن زمان دو نشست در 14 و 20 اوت برگزار کرده اند.
این گفتگوها پشت درهای بسته برگزار می شود و تزیپی لیونی وزیر خارجه سابق اسرائیل ریاست هیئت مذاکره کننده این رژیم را بر عهده دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.