افغانستان من

اخبار مربوط به افغانستان

افغانستان من

اخبار مربوط به افغانستان

رییس جمهور ماین کذاری در قندهار را محکوم کرد

محترم حامد کرزی رییس جمهوری اسلامی افغانستان ماین گذاری در ولایت قندهار و کشتار چهار برادر در ولایت پکتیکا را به شدیدترین الفاظ محکوم کرد.

به اساس معلومات دفتر والی قندهار، صبح امروز یک موتر مسافربری که در مسیر جادهء ولسوالی های خاکریز و ارغنداب در حرکت بود، با یک ماین که توسط دشمنان مردم افغانستان جاسازی شده بود، برخورد کرد که در نتیجه آن ۸ زن شهید و ۵ فرد ملکی دیگر به شمول ۲ طفل زخم برداشتند.

در یک حمله تروریستی دیگر شام دیروز چهار برادر زمانیکه در ولسوالی بکخیل ولایت پکتیکا به طرف خانه شان روان بودند، به شهادت رسیدند و پدر این چهار برادر با مشاهده اجساد فرزندانش نیز جان باخت.

حامد کرزی رییس جمهوری اسلامی افغانستان ماین گذاری در ولایت کندهار و حمله بر چهار برادر در ولایت پکتیکا را کشتار عامه دانسته، گفت که ماین گذاری در مسیر رفت و آمد مردم و حمله بالای مردمان ملکی، عمل نابخشودنی، غیر انسانی و ضد اسلامی بوده، عاملین آن هیچگونه توجیه ای برای جنایات شان ندارد.

رییس جمهور گفت که طالبان از یک طرف در قطر دفتر باز کرده اند و با خارجی ها مذاکره می کنند اما در داخل افغانستان مردمان ملکی ما را بشمول زنان و اطفال با انجام حملات تروریستی به قتل می رسانند. طالبان باید در این رابطه به مردم افغانستان جوابگو باشند.

رییس جمهوری اسلامی افغانستان مراتب همدردی و تسلیت عمیق خویش را به بازماندگان شهدا ابراز می کند و از بارگاه خداوند منان برای آنان صبر جمیل و برای مجروحین، صحتمندی کامل تمنا دارد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.