افغانستان من

اخبار مربوط به افغانستان

افغانستان من

اخبار مربوط به افغانستان

لیبرمن: کری دوست واقعی اسرائیل است

وزیر خارجه رژیم ‌صهیونیستی روز گذشته به دفاع از همتای آمریکایی‌اش پرداخت و وی را دوست واقعی اسرائیل دانست.

به نقل از روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست»، «آویگدور لیبرمن» دیروز از «جان کری» وزیر خارجه آمریکا در برابر انتقادات اخیر دفاع کرد و وی را دوست واقعی اسرائیل دانست.

وزیر خارجه رژیم‌صهیونیستی که در نشستی در تل‌آویو صحبت می‌کرد، با اشاره به روند مذاکرات سازش و تلاش‌های کری برای به نتیجه رساندن این مذاکرات، گفت: «جان کری یک دوست واقعی برای اسرائیل است. به نظر من عاقلانه نیست که دوستان را به دشمن تبدیل کنیم.»

کری در یک هفته اخیر و بعد از اظهاراتش در نشست امنیتی مونیخ در مورد تبعات شکست مذاکرات سازش برای اسرائیل، به شدت مورد انتقاد مقامات اسرائیلی قرار گرفت. کری گفته است تلاش‌های گسترده‌ای در جریان است تا در صورت شکست مذاکرات اسرائیل مورد تحریم و بایکوت قرار گیرد. صهیونیست‌ها این اظهارات کری را تهدید به تحریم اسرائیل تعبیر کرده‌اند.

لیبرمن دیروز در اظهارات خود بار دیگر طرح جابجایی جمعیت و زمین در مذاکرات سازش را نیز مطرح کرد. وی گفت در صورتی که معاوضه زمین به اتحاد میان اسرائیلی‌ها منجر شود، او با آن موافق است.

بر اساس طرحی که لیبرمن از آن حمایت می‌کند، بخش‌هایی اسرائیل بخش‌هایی از اراضی را به همراه جمعیت ساکن در آن با تشکیلات خودگردان معاوضه می‌کند. این طرح در داخل رژیم‌صهیونیستی هم با انتقادات زیادی همراه شده است.

مذاکرات سازش میان تشکیلات خودگردان و رژیم‌صهیونیستی تابستان امسال بعد از وقفه‌ای حدودا سه ساله‌ با میانجیگری آمریکا از سر گرفته شد. «جان کری» تاکنون بیش از 10 برای پیشبرد این مذاکرات به فلسطین اشغالی سفر کرده است. گفته می‌شود وی تا چند هفته دیگر پیش‌نویس توافقنامه چارچوب وضعیت نهایی را به طرفین ارائه می‌کند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.